خانه / رویداد / نمایشگاه زیورآلات خط سوم

نمایشگاه زیورآلات خط سوم

نمایشگاه زیورهای محسن امینی از ۲۰ الی ۲۵ خرداد ماه ١٣٩٠ با موضوع “خط سوم” در گالری هفت ثمر برگزار می گردد.
به گفته وی: “این نمایشگاه دغدغه وسواس گونه مرا نسبت به خط و کلمه به نمایش می گذارد که هماره بصورت شیدایی ناخوداگاه و جذبه اعتیاد آوری در خطوط طراحی ام خودنمایی می کرده است و بالاخره در این نمایشگاه برای اولین بار مجال بروزی تجربی و پژوهش محورانه یافته است.
در ابتدای انجیل یوحنا “در اغاز کلمه بود و کلمه خدا بود”و در قران ” پس از افرینش انسان، خداوند بدو کلمه یاد داد” و دیگرانی چون مولانا: ” او سه گونه خط نوشتی-یکی او خواندی لاغیر،یکی هم او خواندی هم غیر و یکی نه او خواندی نه غیر، آن خط سوم منم”
بدین ترتیب خط نستعلیق (که کمال خطوط ایرانی اسلامی نامیده می شود)در طول سالیان گذشته در ذهن من چنان نضج یافته و در عین حال ته نشین شده است(بی انکه خود بخواهم) که پیوندی ظریف با مفاهیم و لایه های درونی خطاطی و نفس ارتباط انسانی و طبیعی و خدایی یافته است! انگار که پیچ و خمهای خط نستعلیق، انتزاع تمامی حرفها و تصاویر و اشیاء عالم باشد! انگار که در ان جهانی ایدال و حساب شده را به نظاره می نشینیم که کلمه، نفس خداست…!!! در پایان نامی که بر این نمایشگاه نهاده ام اشاره به هر دومورد ذیل دارد: هم خط سوم مولاناست که وجود انسانی در آرزوی خوانده شدن رانشانه می رود و هم سیر تکامل خط: از خطوط موجود در طبیعت (زبان طبیعت) تا خطوط طراحی شده توسط انسانها (زبان طراحی) و در نهایت خط نوشتاری که زبان انسانی است و انگار که هنرها در موسیقی به اوج می رسند.”

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شخصی محسن امینی مراجعه نمایید.

آدرس گالری هفت ثمر: تهران – خیابان مطهری – خیابان کوه نور – کوچه پنجم – شماره ۲۵

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

یازدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران

یازدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *