خانه / رویداد / نمایشگاه تصویر، ویدئو و متن از ۵۰ صندلی برگزیده قرن بیستم

نمایشگاه تصویر، ویدئو و متن از ۵۰ صندلی برگزیده قرن بیستم

“نمایشگاه تصویر، ویدئو و متن از ۵۰ صندلی برگزیده قرن بیستم” یکشنبه ۴ تا چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۵ ساختمان مرکزی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر به همراه “نشست پچا کوچا درباب نشستن و صندلی” سه شنبه ۶ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ تالار فارابی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر

بسیاری به طنز، طراحی صنعتی را «طراحی صندلی» می خوانند حال آنکه همانند بسیاری دیگراز طنزها و کنایه ها، در پس این بامزگی فرمال، واقعیتی محتوایی نیز نهفته است. در تاریخ دیزاین، طراحی صندلی، در پس عملکرد و ظاهر ساده آن، به دلیل نقش ویژه آن بخصوص در سبک زندگی معاصر، همواره از چالشی ترین موضوعات طراحی بوده است. با مروری تحلیلی بر تاریخ طراحی مبلمان جهان درمی یابیم که روزگاری عملکرد، دوره ای سبک و فرم، بازه ای دیگر ارگونومی، گاهی موارد و تکنیک ساخت، دوران دیگری معنا و محتوا و زمانی دیگر اکتشافات شخصی طراحانه عامل شکل گیری طرح شمار زیادی از صندلی های مشهور دنیا بوده اند. نمایشگاه «لِم» تلاشی است برای واکاوی طراحی پنجاه صندلی مشهور و برگزیده قرن بیستم و بررسی فرایند ساخت و تولید آن ها و نشست «لَم» تلاشی است برای به اشتراک گذاری نظرگاه هایی جدید از صاحبنظران و متخصصان عرصه های مختلف در باب مفهوم نشستن و ابزار نشستن و باز هم «صندلی».

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش رویداد هفته طراحی دبی ۲۰۱۷

هفته ی دیزاین دبی (Dubai Design Week 2017) روز ۱۳ نوامبر آغاز به کار کرد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *