خانه / اخبار / موزه هنری مکزیک با الهام از فرهنگ Aztec

موزه هنری مکزیک با الهام از فرهنگ Aztec

هنگامی که ساختمان جدید MoMA‌ در سال ۲۰۰۴ افتتاح گردید، بنای معماری گونه بسیاری از مراکز هنری به جهت درآمد اقتصادی اهمیت دوچندان یافتند، مانند ساختمان Guggenheinm در شهر بیلبائو که توسط Frank Gehry‌ به اجرا درآمده و یا موزه Maxxi Museum که توسط Zaha Hadid‌ طراحی شده است.
اغلب این بنا ها بدلیل اینکه جذابیت بصری (iconic building) ایجاد می کنند و پس مدتی براحتی تبدیل به یک مرکز توریستی می شوند قادر به تأمین نیازهای موجود مراکز هنری خواهند بود، بویژه اینکه دارای چاشنی الهام گرفته شده از فرهنگ منطقه را نیز در خود داشته باشند.

Fernando Romero‌ ارائه دهنده ی طرح موزه هنری مکزیک Mexican Arte که اکنون در یک پروژه ۷۰ میلیون دلاری قرار گرفته است، طرح خود را که یک بنای فرمی است به شکل تقویم قوم آزتک ارائه کرده است.

این طرح بصورت پیشنهادی قرار است از جنس یک نوع شیشه خاص که بصورت تکه تکه کنار هم قرار گرفته ساخته شود. موزه جدید هنری مکزیک از نظر مقیاس فضای بزرگی را اشغال می کند – ۱۷۰۰۰۰ فوت مربع- ولی در عمل تعداد اشیاء و مجموعه های کمتری را به نسبت ساختمان قبلی – Soumaya – در خود جای می دهد. (ساختمان قبلی: ۶۶۰۰۰ قطعه و ساختمان جدید ۱۵۰۰ قطعه).

طرح بیرونی این ساختمان از فرم تقویم قوم آزتک الهام گرفته شده که به شکل یک دیسک و یا حتی بازی pelota نیز می باشد. این بنا قرار است که اهداف تجاری فرهنگی سازندگان آن را در آینده تأمین کند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *