خانه / اخبار / طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی با هدف پنهان کردن استخراج رمز ارز (cryptocurrency)!

تیمی از طراحان برای ورود به رقابت آسمان خراش evolo در سال ۲۰۱۹، برج ‘post – JCPOA tower: crypto-park‘ را در پاسخ به تحریم‌های ایالات متحده در مورد ایران طراحی کردند. این پروژه که موقعیتش بالای تپه‌ی عباس‌آباد در تهران در نظر گرفته شده، برجی است که با هدف استخراج رمز ارز طراحی شده ولی با کاربرد ثانویه در قالب پارک آبی! پروژه پیش‌رو در مواجهه با وضعیت اقتصادی فعلی ایران در نظر دارد برای دور زدن تحریم‌های سختگیرانه که بر کشور حاکم شده، راه حلی جایگزین ارائه دهد.

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!
تیم طراحی که شامل ایلیا عطارپور، دادبه محبی گیلانی، رامتین طاهریان، نشید نبیان و بهزاد خرم می‌باشد، ارتفاع این برج را ۵۶۰ متر از سطح زمین تصور کرده است. ساختار این برج تا حدودی توسط نمای شیشه‌ای در معرض عموم قرار گرفته شده است و به ناظران این امکان را می‌دهد تا لوله‌ها و استخرهای آبی که این پارک تفریحی را می‌سازند، ببینند. پایین زیربنای این برج تسهیلات مخفیانه‌ی فوق‌پیشرفته‌ای تعبیه شده که رمزارزها را روزانه و در طول سال تحلیل و استخراج می‌کند.

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!
این برج با ایجاد یک تصویر فراموش نشدنی در چشم انداز تهران، قصد دارد سمبل مقاومت در برابر سیاست‌های بین المللی باشد که تحریم را بر روی کشور اعمال کرده است. با اتخاذ رویکردی رادیکال می‌خواهد پیام رسان مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد ایران هست باشد، نه صرفا با تاکید بر روی فضای اجتماعی فعلی، بلکه با کشف مسائلی که معماری می‌تواند با آنها مقابله کرده و راه‌حل‌های تازه برایشان فراهم کند.
در ادامه نماهای مختلف از این برج را مشاهده می‌کنید.

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز! طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز! طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز! طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

 

منبع: this skyscraper proposes to hide cryptocurrency mining inside a water theme park in tehran

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پنج چیدمان هنری که بهتر است در دوسالانه معماری شیکاگو ۲۰۱۹ از دست ندهید

پنج چیدمان هنری که بهتر است در دوسالانه معماری شیکاگو سال ۲۰۱۹ از دست ندهید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *