خانه / اخبار / لنزی هوشمند برای نظارت سلامتی بدن

لنزی هوشمند برای نظارت سلامتی بدن

Google در حال حاضر لنز عینکی را طراحی کرده که قادر است فرمان‌های کاربر را از طریق چشمک زدن بخواند مثلا اگر کاربر چشمک بزند این عینک عکس می‌گیرد. اما اکنون به نظر می‌رسد که این ابر شرکت تولید تکنولوژی قصد دارد که از این مرحله هم فراتر رفته و با استفاده از این لنز‌های هوشمند به طور مستقیم بر روی کره چشم انسان بنشیند‌ و از این طریق سلامت عمومی کاربر را نظاره کند. لابراتور X در Google به تازگی لنز‌های هوشمندی را به عموم معرفی‌ نموده است که قادرند میزان گلوکز بیماران دیابتی را اندازه‌گیری کنند.


این لنز‌های ویژه از طریق یک چیپ بدون سیم و یک محرک گلوکز مینیاتوری کار می کنند و این بخش الکترونیکی‌ بین دو لایه لنز نرم قرار می‌گیرد. در حال حاضر این لابراتوار یک سری پروتوتایپ را مورد تست و آزمایش قرار داده است و می‌گوید که این لنز‌ها قادر اند که در هر ثانیه یک بار میزان گلوکز را اندازه گیری کنند. این گروه در صدد است که در آینده LED‌های ویژه‌ای را در این لنز‌ها جاسازی کند که اگر میزان گلوکز از حد مجاز بالاتر یا پایین تر رود به کاربر هشدار بدهند.


این لنز‌ها هنوز در مراحل تحقیق و آزمایش هستند و هنوز توسط سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز تولید را دریافت نکرده اند. اما Google X امیدوار است که بزودی این لنز‌ها را به تولید انبوه برساند و به میلیون‌ها بیمار دیابتی کمک نماید.


به گفته لابراتور Google X از هر ۱۹ نفر یک نفر آنها مبتلا به دیابت است و این بیماری نیاز به نظارت ۲۴ ساعته دارد. این لنز‌ها در آینده جایگزین کم خطری برای تمام راه‌های نظاره فعلی‌ خواهند بود بدون این که سوزنی را به نوک انگشت بیمار فرو کنند و یا خراشی به روی پوست آنها بیاندازند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *