خانه / اخبار / طرح جدید دکور برای گالری Roca توسط زاها حدید

طرح جدید دکور برای گالری Roca توسط زاها حدید

معمار مشهور عراقی-انگلیسی، که همین چند روز پیش توانست جوایز مسابقه معماری Stirling را بخود اختصاص دهد، نمونه جدیدی از کار خود را که دکوراسیون سالن نمایش (نمایشگاه) شرکت معظم اسپانیایی Roca (تولید کننده تجهیزات حمام، سرویس و … ) است را به نمایش گذارده شده است.

این نمایشگاه یک فضای یک طبقه است است که حدود ۱۱۰۰ مترمربع مساحت دارد. گروه طراحی زاها حدید در این فضا تلاش کرده اند تا تندیس ها و جزئیات مرتبط با آب ایجاد کنند.

فرم کلی این بنا از بیرون هم بوضوح نیت و طرح گروه طراحی را نشان می دهد که همان ورودی های منحنی شکل که بناظر از فرسایش آب در سنگ ایجاد شده اند، شکل گرفته است.

دیوار های سفید موج دار در دالون های مختلف این نمایشگاه با ترکیبی از میز و روشنایی های قطره ای شکل (روی سقف)، که باز پلاستیک های سفید بسیار براق ساخته شده اند، بنوعی مسیر حرکت و فضای مرطوبی را ایجاد کرده است.

این گالری از بتن سفید رنگ، شیشه های مات شده، پلاستیک های براق و دیگر مواد مصالح ساختمانی بنا شده که سعی در ایجاد فضای تعاملی بین محصولات ارائه شده و مخاطب برقرار کند.

این بنا در نزدیکی اسکله چلسی ساخته شده و کاربرد های مختلفی در آن اعم از فضای سمینار، نمایشگاه و غیره در نظر گرفته شده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *