خانه / اخبار / طرح جدید بسته ثبت سوابق پزشکی کودک

طرح جدید بسته ثبت سوابق پزشکی کودک

این طرح ساده توانسته به گونه ای پرونده واکسیناسیون کودکان را طراحی مجدد کند که بالاخره به کار آید!
در کشورهایی که نرخ مرگ و میر کودکان بالاست، سابقه واکسیناسیون کودکان به نجات آنها از مرگ کمک می‌کند. این طراحی که برنده مسابقه Gates Foundation است، توانسته حفظ و دنبال کردن این سوابق بهداشتی و واکسیناسیون را بسیار ساده ‌سازد.


در کشور‌های مثل کنیا در حدود ۷% کودکان حتا به سن ۵ سالگی هم نمی‌رسند. داشتن یک سابقه بهداشتی می تواند نقش بسیار موثری در مرگ و زندگی‌ این کودکان بازی کند. بدون داشتن این سوابق دانستن اینکه یک کودک چه واکسنی را در یافت کرده است تقریبا امکان ناپذیر است. پرونده‌های فعلی‌ خیلی‌ خوب کار نمی کنند به خاطر اینکه طوری طراحی شده اند که به راحتی‌ آسیب می‌بینند، ورق‌های آنها گم می شود و یا اینکه به طور نادرست پر می شوند.


یک طراحی جدید از Gravitytank قصد دارد که این پرونده‌ها را طوری ارائه دهد که واقعاً کار کنند. این کیت از سه بخش تشکیل شده است: یک کتابچه کوچک که به صورت تصویری سابقه واکسیناسیون کودکان را ترسیم می‌کند، یک کیفچه برای این کتاب که عکس کودک نیز به آن وصل می شود، یک کارت آموزشی‌ که حاوی اطلاعاتی‌ درباره حاملگی‌ و سلامت نوزاد می‌باشد.


پرونده‌های فعلی‌ سعی‌ دارند که تمام اطلاعات کودک را در یک برگه‌ جای دهد، از اطلاعات شخصی‌ کودک گرفته تا اطلاعات مربوط به واکسیناسیون وی. خیلی‌ از این اطلاعات به راحتی‌ قابل درک نیستند و زمانی‌ که کودک یک واکسن جدید دریافت می کنند، خیلی‌ واضح نیست که این اطلاعات کجا باید وارد شوند.


این کیت جدید، این پروسه را بسیار راحت تر می‌سازد بهداشت یاران می توانند به راحتی‌ تاریخ واکسن‌ها را در داخل کتابچه پر کنند، در حالی‌ که بخش خارجی‌ کتاب باید توسط خانواده کودک پر شود. یکی‌ از بزرگترین چالش ها، یادآوری به خانواده کودک است که سر موقع کودک خود را برای واکسیناسیون به درمانگاه بیاورند چون اگر یک سری از واکسن‌ها در تاریخ معین خود زده نشوند موثر نخواهند بود. بنابرین این بسته تمام تمرکز خود را بر این قرار داده است که این تاریخ‌های ملاقات را به خانواده‌ها یاد آوری کند و این سوابق بهداشتی را به خوبی‌ محافظت کند. عکس کودک بر روی این بسته نیز باعث می گردد که مادران آن را بیشتر دوست داشته و جلو چشمشان بگذارند. جنس این بسته نیز در مقابل آب، شن، روغن و شرایط سخت مقاوم است.

سال گذشته، این کیت نیز به همراه برندگان دیگر این مسابقه، به هند، کنیا و اندونزی فرستاده شد تا توسط خانواده‌ها و بهداشت یاران مورد استفاده و آزمایش قرار گیرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

فضای مورد علاقه شما به چه صورت است؟ یک لحظه آن را تصور کنید؛ به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *