خانه / اخبار / طرح‌های دیجیتال خود را با یک پرگار به روی کاغذ بیاورید

طرح‌های دیجیتال خود را با یک پرگار به روی کاغذ بیاورید

Ken Nakagaki از یک ابزار قدیمی‌ استفاده می‌کند تا وسیله‌ای جالب را در این عصر مدرن اختراع نماید. ایده این وسیله از یک کنجکاوی ساده شروع شد، وقتی‌ که این طراح از خود پرسید، چه می شد اگر یک مربع را با استفاده از یک پرگار بر روی کاغذ کشید.

این پرگار که به Bluetooth مجهز می‌باشد قادر است که طرح‌های ۲ بعدی را که مثلا از یک موبایل به آن فرستاده شده اند را بر روی کاغذ بکشد. ۲ میله استیل از مرکز این پرگار خارج می شوند که روی کاغذ گیر می کنند و با چرخاندن این میله‌ها به اندازه ۳۶۰ درجه، دسته‌های متصل به آن شروع به کشیدن فایل دیجیتالی می‌کند. این پرگار همچنین قادر است هر نوع طری به روی کاغذ را در حافظه خود ضبط کردگ و بلافاصله یک کپی‌ از آن را بکشد.

به گفته این طراح، قرن هاست که از پرگار و خط کش برای ترسیم اشکال دقیق استفاده می شود. در حال حاضر نیز از نرم افزار‌های CAD استفاده می شود تا اشکل دقیق ترسیم شوند. هرچند که این نرم افزار‌ها آزادی عمل و خلاقیت فردی را ندارند. بنابرین در این پرگار سعی‌ شده که هم آزادی عمل و هم دقت ماشینی با هم آمیخته شده و وسیله‌‌‌ی خلق شود که هم دیجیتال است و هم دستی‌.
این طرح یکی‌ از نامزد‌های جایزه james Dyson بود.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

فضای مورد علاقه شما به چه صورت است؟ یک لحظه آن را تصور کنید؛ به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *