خانه / جعبه دانش / طراحی صنعتی تئوری و عملی

طراحی صنعتی تئوری و عملی

عنوان: طراحی صنعتی تئوری و عملی

موضوع: ویژه داوطلبان کنکور و دانشجویان کارشناسی

نویسنده: رائیکا خورشیدیان، لیلا انسانیت، محسن رسولی

مترجم:

طراحی صنعتی تئوری و عملی
طراحی صنعتی تئوری و عملی

ناشر: کتاب وارش

توضیحات تکمیلی:
در این کتاب سعی شده تا خط‌مشی و جهان‌بینی متفاوتی برای نواندیشان و داوطلبان رشتۀ طراحی‌صنعتی باز گردد و اندکی آنها را با این حیطه آشنایی دهد و راهی باشد تا بتواند مسیر آیندۀ تحصیلی زندگی‌شان را به‌درستی انتخاب کنند.
مؤلفان سعی کرده‌اند در این کتاب ابتدا زمینۀ آشنایی را در مورد رشتۀ طراحی‌صنعتی، حیطه‌ها، گرایش‌ها و فرصت‌های شغلی آن فراهم کنند. با معرفی دانشگاه‌ها و واحد‌های درسی این رشته تا‌حدودی داوطلبان را از خصوصیات این رشته آگاه سازند تا دانشجویان با شناختی کامل‌‌تر رشتۀ تحصیلی خود را انتخاب نمایند. متاسفانه در طول سال‌هایی که رشتۀ طراحی‌صنعتی در دانشگاه‌ها تدریس می‌‌شد از آنجایی‌که پذیرش در این رشته نیاز به رتبۀ بالا داشت، دانشجویان بسیاری تنها به دلیل بالا بودن رتبۀ کنکورشان بدون شناخت درست، در این رشته تحصیل می‌کردند و پس از مدتی درمی‌‌یافتند که رشتۀ طراحی‌صنعتی با روحیۀ آنها سازگار نیست چه بسا مجبور می‌‌شدند که به مشکلات تغییر رشته تن دهند، یا به‌سختی درس را تمام کنند و بعداً در زمینۀ دیگر مشغول به‌کار شوند. با توجه به موارد بالا، دلیل ایجاد آزمون عملی برای رشتۀ طراحی‌صنعتی، سنجش استعدادها و علایق افراد پیش از ورود به دانشگاه است. از این‌رو مولفین این کتاب رسالت خود دیدند که ابتدا به معرفی رشتۀ طراحی‌صنعتی و آنچه در فضای دانشگاهی ایران ارائه می‌‌شود بپردازند، سپس پرسش‌های‌ آزمون عملی را در دو بخش پرسش‌های‌ تئوری و عملی مطرح نمایند. در کنار آنها نیز تمرین‌ها و تکنیک‌هایی را برای آمادگی بیشتر داوطلبان ترتیب ببینند.
در بخش پرسش‌های‌ تئوری سعی شده تا پرسش‌های‌ کنکور به‌صورت موضوعی تفکیک شوند، و در مورد هر یک از مباحث توضیح مختصری آورده شده و در کنار آن سایت‌ها و کتاب‌های مرتبط، به علاقه‌مندان معرفی شده است. پرسش‌ها‌ی مؤلفان در قالب خودآزمایی برای شناخت بیشتر پیشنهاد شده است. به‌طور‌کلی رشته‌های هنری نیاز به کنجکاوی و جستجو در بستر آن رشته دارد از این‌رو علاوه بر مطالعۀ صِرف، قرارگیری در بستر و فضای کار آن رشته، امری ضروری است. بنابراین در این کتاب تمرین‌های ارائه شده که علاقه‌مندان را با فضای کار و فعالیت رشتۀ طراحی‌صنعتی آشنا کند. کنجکاوی، روحیۀ جستجو گری، مشاهدۀ دقیق و همه‌جانبۀ موضوعات و محصولات که لازمۀ این رشته است را به داوطلبان بیاموزد.
در بخش طراحی سعی شده که خیلی دقیق و متمرکز به مهارت‌هایی که مد نظر آزمون عملی طراحی‌صنعتی است، پرداخته شود. به این دلیل از پرداختن به حواشی و مسائلی که فعلاً برای آزمون عملی به آنها نیازی نیست خودداری شده تا انرژی داوطلبان در راستای طراحان کنکور متمرکز شود.

فهرست مطالب:
فصل اول: آشنایی با طراحی‌صنعتی
فصل دوم: بخش تئوری آزمون
فصل سوم: بخش عملی آزمـــون نیمه‌متمرکز

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *