خانه / جعبه دانش / دکوری برای امروز

دکوری برای امروز

دکوراسیون داخلی در ایران به اندازه دیگر کشورهای پیشرفته جهان شناخته شده نیست، و از طرف دیگر اعتقاد بر این است که چیدمان کاربردی و درست کیفیت زندگی را بالا می برد، به همین دلیل انتشار این مجموعه برای علاقمندان این رشته که اخیرا تعدادشان هم در حال افزایش است ضروری به­ نظر می رسد.

کتاب دکوری برای امروز تالیف فلورا زریان حاصل سال­ها تلاش در زمینه دکوراسیون داخلی است که مجموعه­ ای جامع و کاربردی برای خوانندگان خود فراهم آورده ­است. نویسنده کتاب پیش از ورود به عرصه طراحی، در زمینه علوم زیستی فعالیت داشته و سالها تدریس و کار در آزمایشگاه­های علمی و تحقیقی را در کارنامه خود به­ همراه دارد. ­وی در تمام این دوران علاقه درونی خود به رشته طراحی داخلی را نیز در زمینه­ های شخصی و فردی بکار می­ برد و از انجام آنها لذت می­ برد. سال­های بعد در کشور کانادا زمینه حضور خود در مراکز آکادمیک و تحصیل در این رشته را فراهم دید و با استفاده از فرصت بدست آمده در این زمینه به تحصیل پرداخت و با موفقیت مراحل آموزش تئوری و عملی را به­ پایان رساند. سپس در شعب یکی از بهترین کمپانی­های ساخت رنگ در آمریکای شمالی بنام بنجامین مور به ­عنوان مشاور رنگ و دکور مشغول به­ کار و کسب تجربه گردید. پس از چند سال فعالیت حرفه­ ای به ایران بازگشت و از آنجا که به شرکت در فعالیت­های فرهنگی بیشترین علاقمندی را داشت شروع به همکاری با ماهنامه دکوراسیون منزل کرد و فعالیت خود را به عنوان هیئت تحریریه و گروه تخصصی به مدت شش سال ادامه داد. تالیف این کتاب همزمان با کار در این نشریه و انجام تعدادی پروژه های اجرایی مسکونی و اداری انجام شد.

این مجموعه با استناد به منابع موثق، و با دقت و وسواس تهیه شده تا برای گروه­های وسیعی قابل استفاده باشد. مصرف­ کنندگانی همچون صاحبان یا ساکنان فضاهای مسکونی و اداری یا تجاری می­ توانند با استفاده از آموزش­های این کتاب فضای خود را زیبا و کاربردی سازند. همینطور علاقمندان به اشتغال در زمینه دکوراسیون داخلی می­ توانند از آموزش­های این کتاب که مبتنی بر اصول علمی و تجربه ­های عملی است استفاده­ کنند. بسیاری از این افراد دانش­ آموختگان رشته­ های معماری و طراحی در دانشگاه­ها هستند یا آموزش­های خود را در مراکز آموزشی خصوصی دیده­ اند. آنها می­ توانند با بکارگیری آموزش­های دسته بندی شده این کتاب با شناخت اصول کار و آشنایی با سبک­های رایج دنیا، شناخت و آمادگی لازم برای فعالیت حرفه­ای در این رشته را پیدا کنند. در حقیقت هدف اصلی نویسنده کتاب نیز همین بوده ­است.


این کتاب یا همکاری سرکار خانم فلورا زریان و خانم سپیده شاهی به صورت رایگان و برای اولین بار به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

فرآیندهای طراحی ؛ آنچه معماران و طراحان صنعتی در حوزه‌ی مدیریت فرایند طراحی به یکدیگر می‌آموزند.

عنوان: فرآیندهای طراحی ؛ آنچه معماران و طراحان صنعتی در حوزه‌ی مدیریت فرایند طراحی به …

۴ دیدگاه

  1. سلام متاسفانه این کتاب بیشترش برداشتی از برنامه های من در شبکه ٣و شبکه جام جم ومقالات وکتاب چاپشده من است و فقط مقالاتی از اینترنت به ان اضافه شده متاسفانه سرقت ادبی و هنری امروزه بخاطر فضاهای اینترنتی زیاد شده است و متاسفانه می بینیم این خانم چه راحت این مطالب را از جاهای مختلف برداشته ویک کتاب درست کرده وحال فایل ان را رایگان گذاشته چون بدون هیچ زحمتی این مطالب رو بدست اورده من الان نزدیک به ٧ ساله ٧ کتاب نوشتم ولی به دلیل بی پولی نتونستم چاپ کنم حتی صفحه ارایی اش هم شده و اماده چاپ است . نمی دونید چقدر ناراحت شدم که این کتاب رو دیدم حتی لحن گفتار من در متن هستدکتر زهره گوهرشادی

    • البته جلد اول کتاب من به نام خانه زیبای من ( اتاقهای نشیمن ) سال ٨۶ چاپ شده است.

    • اتهام به سرقت ادبی و هنری اتهام بسیار بزرگی است که متاسفانه بدون هیچ دلیل و مدرک موثقی به طور ناعادلانه به اینجانب نسبت داده شده است. متاسفانه یا خوشبختانه بنده أصلا با کار و تحقیقات خانم گوهرشادی آشنا نبوده أم. بعد از خواندن کامنت ایشان نامشان را گوگل کردم و با این منابع روبرو شدم:
      در سایت شخصی ایشان به غیر از تصاویر پروژه های عملی، تنها بخشی در رابطه با اصول و نکات خانه داری هست که مرتبط با مباحث کتاب نمیباشد. در سایت علم نت به نظر میرسد که ایشان ۴ مقاله دارند که دو تای آنها اصلا باز نمیشود و دو تای دیگر باید خریداری شود و أبشان به راحتی میتوانند لیست افرادی که این مقالات را خریداری کرده اند پیدا کنند. متاسفانه منبع دیگری از ایشان پیدا نکردم و در هنگام تحقیقات پایه برای این کتاب، به کتاب مذکور ایشان بر نخوردم، حداقل در بازار کتاب تهران.
      باید متذکر شؤم که مطالب این کتاب بر اساس آموخته های اینجاب در رشته طراحی دکوراسیون داخلی در کانادا، و چندین سال سابقه کار به عنوان مشاور رنگ و دکور در شرکت رنگ بنجامین مور در کانادا و ۵ سال سابقه نوشتاری در این زمینه و عضویت در هیات تحریریه مجله منزل میباشد.
      هیچ شکی نیست که در این روزگار اینترت منبع غنی برای دریافت مطالب جدید است اما در این کتاب سعی شده از منابع مختلف و تجربه های عملی خود بنده استفاده شده تا مجموعه به روز و کاربردی تهیه شود. تهیه و تالیف این کتاب در حدود سه سال زحمت چندین نفر را در پی داشته و خانم گوهرشادی خیلی بابی انصافی در مورد آن قضاوت کرده.
      خانم گوهرشادی عزیز دقیقا به دلیل مشابه، ما هم نتوانستیم این کتاب را چاپ کنیم ولی اعتقاد ما به انتقال دانش باعث شده که این کتاب را به طور رایگان و بی هیچ چشم داشتی در اختیار علاقهمندان قرار دهیم و نه این به خاطر کم ارزشی کتاب است و نه به خاطر سهولت تهیه آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *