خانه / اخبار / شارژر خورشیدی موبایل

شارژر خورشیدی موبایل

با استفاده از یک لایه فیلم شفاف صفحه نمایشگر گوشی موبایل خود را به یک صفحه خورشیدی مبدل کنید

گوشی‌های موبایلی که توسط انرژی خورشیدی شارژ می‏شوند پدیده جدیدی نیستند. ماه گذشته شرکت Umeox یک گوشی جدید که با نور خورشید شارژ می‏شود را به معرض نمایش گذشت و در طی‌ چند سال گذشته Samsung تلاش نموده گوشی‌های مختلفی‌ را به بازار عرضه کند که قادرند با انرژی خورشیدی کار کنند.

یک شرکت کوچک فرانسوی که Wysips نامیده می‏شود تکنولوژی جدیدی را ساخته است که قادر است هر نوع گوشی موبایلی را به استفاده از انرژی خورشیدی مجهز نماید. این شرکت، یک فیلم فتوولتیاک شفاف و نازک را تولید کرده است که می‏تواند بر روی صفحه نمایشگر هر موبایلی قرار داده شده و به طور مداوم با استفاده از منابع نور طبیعی یا مصنوعی دستگاه را شارژ نماید.
این لایه فیلم بسیار بسیار نازک می‌باشد (حدود ۱۰۰ میکرون) و نوار‌های فتوولتیاک شفاف در آن تعبیه شده است. بر روی این سلول‌های خورشیدی، یک لایه از لنز‌های ذره بینی‌ قرار داده شده که به بیننده اجازه می‏دهد که نور منعکس شده از صفحه نمایشگر را بدون تغییر شکل ببیند. این لایه فیلم قابلیت‌های صفحات نمایشگر تماسی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. بر اساس گفته سازنده، این صفحه قادر است، گوشی موبیال را در صورتی‌ که در معرض نور طبیعی‌ باشد، در مدت ۶ ساعت شارژ کند. به گفته وی اگر دستگاه در معرض نور‌های داخلی باشد، این فرایند ممکن است بیشتر طول بکشد.
با استفاده از این صفحه شما از اتصال مکرر گوشی خود به شبکه برق بی‌ نیاز خواهید شد، در عوض باید همیشه گوشی تان را روی میز قرار دهید تا خودش شارژ شود. به علاوه این تکنولوژی به شرکت‌های سازنده موبایل این اجازه را می‏دهد که باطری های ظریف تر، نازک تر و کوچک تری را تولید کنند که در نهایت به نفع محیط زیست خواهد بود. این شرکت این لایه‌های فیلم را به گونه ای طراحی نموده است که بتوانند نه فقط روی موبایل بلکه بر روی هر وسیله ای‌ نصب شوند. در آینده آنها شاید بتوانند لپ‌تاپ‌ها و کتاب‌های الکترونیکی‌ را هم شارژ کنند. این وسیله تا کمتر از یک سال آینده در بازار مصرف خواهد بود و بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

ویدئو

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار | بیاید آلودگی پلاستیک را متوقف سازیم.

بیاید آلودگی پلاستیک را متوقف سازیم.

سال ۲۰۱۸ نیز تمام می‌شود و شما در صورتی می‌توانید مفید باشید که کمی ابراز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *