خانه / اخبار / سمپوزیوم تخصصی طراحی در گذار به هزاره سوم

سمپوزیوم تخصصی طراحی در گذار به هزاره سوم

سمپوزیوم تخصصی طراحی در گذار به هزاره سوم
هم‌نشست اول: HYPER DESIGN
پرسش و هدف:
زمانی که اندیشه جهانی شدن و ارتباط با دنیای مدرن، سرشت محیط‌های انسانی را از خانه گرفته تا شهر به دگرگونی می‌کشاند و هویت معنای متفاوتی از گذشته یافته است؛ شاید وقت آن رسیده باشد تا از حرفه اصلی طراحان باز تعریفی نوین ارائه شود و تلاشی شود در راستای پاسخ به یک سوء تفاهم بزرگ که: اکنون طراح کیست و در هزاره سوم چه جایگاهی دارد؟ طرح این سوال در جامعه در حال توسعه ما، شاید مهمترین پرسش درباره «هستی شناسی طراحی در هزاره سوم» باشد، رویدادی که نامش را «سمپوزیوم تخصصی طراحی در گذار به هزاره سوم» نامیده‌ایم و برآنیم تا با برگزاری مجموعه‌ای هم‌نشست به آن پاسخی دهیم شایسته اندیشه امروز و فردا، آغازی فراخور از ۱۷ تیر ماه ۹۲…

پانل تخصصی و سخنرانی‌ها
– پیش گفتار: هستی شناسی طراحی در هزاره سوم/ سهیل قدیری.
– بخش اول، پانل گفت و گو:
معماری: کاترین اسپریدونوف، دکتر آرمین محسن دانشگر و دکتر حامد مظاهریان.
طراحی صنعتی و طراحی مبلمان: علی خادم زاده و محمد فاتحی.
گرافیک محیط: پیمان بانی شرکاء.
– بخش دوم: فرا طراحی
دکتر آرمین محسن دانشگر
پیمان بانی شرکاء

معرفی اعضای پانل

-کاترین اسپریدونف
کارشناس ارشد معماری (دانشگاه علم و صنعت) -موسس و رئیس هیئت مدیره شرکت حرکت سیال و گروه مطالعاتی iRODE -مدرس معماری دانشگاه آزاد – برنده جوایز متعدد معماری از جمله : WAF , AR و معمار.
-آرمین محسن دانشگر
دکتری معماری (دانشگاه فنی وین، اتریش) – عضو هیئت علمی دانشکده معماری دانشگاه فنی وین – مدیر آموزشی معماری دانشگاه آمریکایی وبستر، پردیس وین – موسس مهندسین مشاور معماری دانشگر در وین، مونیخ، لندن و استکهلم.
-حامد مظاهریان
دکتری معماری (دانشگاه لندن) – استادیار و رئیس دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران – رئیس قطب علمی و فناوری معماری دانشگاه تهران-عضو هیئت رئیسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران.
-پیمان بانی شرکاء
طراح گرافیک محیطی و مدیر هنری ارشد پردیس سینمایی ملت و سینما آزادی – طراح و مشاور ارشد هنری سازمان ملل (UNICEF,IECD,UN-HABITAT) – مدرس دانشگاه هنر تهران و دانشکده هنر و معماری تهران مرکزی.
-علی خادم زاده
کارشناس ارشد طراحی صنعتی (دانشگاه تهران) و دانش آموخته دوره عالی طراحی مبلمان (مدرسه هنر پازل سوییس) – مدیر عامل شرکت آرتاژ طرح – عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران -مدرس مقطع کارشناسی ارشد معماری در گرایش معماری داخلی دانشکده معماری دانشگاه تهران – مدرس دوره های تخصصی معماری داخلی دانشکده هنرهای زیبا.
-محمد فاتحی
کارشناس ارشد طراحی صنعتی ( دانشگاه هنر تهران) – موسس و مدیر طراحی استودیو طراحی دکمه – عضو شورای علمی (هفته طراحی) انجمن علمی طراحی صنعتی و مدرس دانشگاه هنر تهران.

ثبت نام در سمپوزیوم
فقط تعداد محدود ۵۰ جایگاه به علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان گرامی کلیه گرایش‌های رشته معماری، گرافیک و طراحی صنعتی که مایلند با هزینه خود در سمپوزیوم شرکت نمایند اختصاص داده شده است، در این صورت فقط هزینه مربوط به حضور شخص ایشان در سمپوزیوم -که مبلغ ۵۸ هزار تومان می باشد- دریافت می‌گردد و این ثبت نام هیچگونه نفع مالی برای «رسانه تخصصی طراح» نخواهد داشت.
ثبت نام در این سمپوزیوم از ۲۶ خرداد ماه از طریق لینک ارائه شده در پایین این صفحه آغاز و تا تکمیل این ظرفیت محدود ادامه خواهد داشت.
میهمانان ویژه
– ۱۰۰ جایگاه ویژه فعالان تراز اول، نامی و متخصص در رشته معماری که از طرف رسانه‌ «طراح» به صورت رسمی دعوت خواهند شد.
– ۴۰ جایگاه ویژه طراحان خلاق و فعال از میان جامعه حرفه‌ای طراحان گرافیک که از طرف رسانه‌ «طراح» به صورت رسمی دعوت خواهند شد.
– ۴۰ جایگاه ویژه فعالان حرفه ای و آکادمیک متخصص در رشته طراحی داخلی، طراحی صنعتی و مبلمان که از طرف رسانه‌ «طراح» به صورت رسمی دعوت خواهند شد.
– ۴۰ جایگاه ویژه متخصصان معرفی شده از سوی اعضای پانل و مشاوران علمی سمپوزیوم که از طرف رسانه‌ «طراح» به صورت رسمی دعوت خواهند شد.
زمان و مکان برگزاری
زمان: روز دوشنبه، ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۲، ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰.
مکان برگزاری: باشگاه فرمانیه.
نشانی: تهران، فرمانیه (خیابان دکتر لواسانی) نرسیده به خیابان پاسداران ،شماره ۱۰

شناسنامه سمپوزیوم
برگزار کننده: مجله طراح
دبیر سمپوزیوم: سروش بخت مینو
مدیر پانل: سهیل قدیری
مدیر هنری: سیما خلیلی
شورای علمی: دکتر سیمون آیوازیان، دکتر سیروس باور، دکتر مهرداد جاویدی‌نژاد، دکتر احمد خوشنویس، دکتر جهانگیر درویش، دکتر وحید قبادیان.
دبیر خانه دائمی:
تهران، قیطریه شمالی، خیابان روشنایی، خیابان صفا، کوچه ایزد، پلاک ۹، واحد ۲ ،دفتر مرکزی مجله طراح.
تلفن : ۳۴-۲۲۲۴۶۵۳۳ (۰۲۱) و فکس : ۲۲۶۷۶۰۷۷ (۰۲۱)
پیام کوتاه: ۰۹۱۲۴۰۰۰۸۰۲
هزینه ثبت نام برای هر نفر: ۵۸ هزار تومان
زمان ثبت نام: ۲۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه ۹۲
در صورت تکمیل ظرفیت پیش از موعد، این لینک غیر فعال خواهد شد

این رویداد به پایان رسیده است.

ورود به درگاه ثبت نام آنلاین در سمپوزیوم

گزارشگر طراحی صنعتی به عنوان یکی از حامیان رسانه ای این برنامه حضور داشته و اخبار آنرا منعکس خواهد کرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

جشن روز جهانی طراحی صنعتی سال ۱۳۹۸

بخش اول) گزارش جشن روز جهانی طراحی صنعتی در شهر تهران جشن روز جهانی طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *