خانه / اخبار / جشن روز جهانی طراحی صنعتی سال ۱۳۹۸

جشن روز جهانی طراحی صنعتی سال ۱۳۹۸

بخش اول) گزارش جشن روز جهانی طراحی صنعتی در شهر تهران

جشن روز جهانی طراحی صنعتی در ۱۴ تیر ۹۸ در سرای محله جماران برگزار گردید. این برنامه توسط انجمن صنفی طراحی صنعتی و با همکاری انجمن های علمی طراحی صنعتی دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

 

گزارش تصویری از روز جهانی طراحی صنعتی سال ۹۸

 

بخش اول برنامه ساعت ۹ صبح با پذیرایی صبحانه آغاز شد، شرکت‌کنندگان با یک “بقچه صبحانه” پذیرایی شدند و در محوطه سرای جماران در یک فضای صمیمانه به گفتگو پرداختند. در همین حین گروه باهمزی به هر کدام از شرکت کنندگان ۳ کارت بازی دادند و نحوه انجام بازی اسم کارتیل را به شرکت‌کنندگان توضیح دادند.

قرار شد تا پایان مراسم شرکت‌کنندگان با دوستان خود این بازی را انجام دهند و در انتها شرکت‌کننده‌ای که بیشترین کارت را جمع‌آوری کرده است، معرفی و از او تقدیر به عمل آید..

 

گزارش تصویری از روز جهانی طراحی صنعتی سال ۹۸

 

بازی دیگری که برای سرگرمی شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود بازی گروهی به نام زیگبال بود که به نوعی شبیه بازی فوتبال بود ولی با قوانین و زمین بازی خاص خودش. در این بازی شرکت‌کنندگان گروه‌های هشت نفره تشکیل می‌دادند و وارد فضای بازی می شدند.

 

گزارش تصویری از روز جهانی طراحی صنعتی سال ۹۸

 

بخش دیگر برنامه نمایشگاهی از آثار و پروژه های دانشجویان طراحی صنعتی بود که ۲۲ اثر برای نمایش در این نمایشگاه پذیرفته شده و نوعی رقابت بین دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایجاد شده بود در این بخش به هر شرکت‌کننده سه برگ رای داده شد، شرکت کنندگان توسط آن سه برگ می‌توانستند به سه اثر رای دهند که در آخر برنامه رای ها شمرده شدند و ۵ اثری که بیشترین رای را آورده بود برنده و جوایزی ارزنده به آنها اهدا شد.

 

گزارش تصویری از روز جهانی طراحی صنعتی سال ۹۸

بخش بعدی برنامه ساعت ۱۱ با دعوت شرکت‌کنندگان به سالن همایش شروع شد، در این بخش پس از پخش تیتراژ (تایم لپس پیش‌تولید) و سرود جمهوری اسلامی ایران و خوش آمد گویی توسط مجریان برنامه آقای رضا صفری و خانم مینا بارگاهی، از نماینده انجمن صنفی آقای مهران هاشمی دعوت به عمل آمد تا گزارشی در مورد عملکرد انجمن صنفی از بدو تاسیس تا امروز را ارائه کنند.

همچنین در مورد نشست‌های ماهانه هیئت رئیسه انجمن با افراد داوطلب از جمله اعضای انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها صحبت کردند و در مورد پیگیری تاسیس خانه دیزاین با همکاری انجمن معماران، انجمن طراحان روشنایی، طراحان گرافیک و طراحان لباس ایراد سخنرانی فرمودند.

 

گزارش تصویری از روز جهانی طراحی صنعتی سال ۹۸

 

بخش بعدی برنامه معرفی آقای “شهاب زهتاب چی” از دانشگاه ایندهوون هلند و ارتباط از طریق اسکایپ بود، ایشان در مورد سیلابس‌های درسی رشته طراحی صنعتی در هلند و بازار کار دانشجویان، نوع تحصیل و دانشگاه‌های کشور هلند صحبت کردند و نوید برگزاری کارگاه‌هایی در این مورد در ایران را دادند.

در ادامه شاهد اجرای موسیقی زنده توسط “گروه روبه‌رو” بودیم، که با استقبال زیاد دانشجویان همراه بود.

و در پایان برنامه جناب آقای صمد خطیبی از گروه باهمزی به روی سن آمدند و در مورد گروه باهمزی و زمان تأسیس این گروه صحبت کردند و برندگان بازی اسم کارتیل را اعلام کردند و جایزه آنها که ۳ بازی از بازی های گروه باهمزی بود را تقدیم کردند. در انتها ۵ برنده‌ی بخش نمایشگاهی که با رای شرکت کنندگان انتخاب شده بودند معرفی شدند.

بخش دوم) گزارش اولین دورهمی جشن روز جهانی طراحی صنعتی در شهر اصفهان
روز جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ اولین رویداد دورهمی روز جهانی طراحی صنعتی در اصفهان به همت استودیو منتوران و با همکاری کافه رستوران راک برگزار شد. ساعت ۵ بعد ازظهر، ۵۰ نفر از اساتید، طراحان صنعتی، دانشجویان و فعالان این حوزه به همراه خانواده در کافه رستوران راک دورهم جمع شدند و به گفت‌وگو  و بازی‌های جمعی پرداختند.

 

گزارش تصویری از روز جهانی طراحی صنعتی سال ۹۸

 

در ابتدای این دورهمی پیام های ویدیویی از اساتیدی که نتوانستند حضور پیدا کنند و پیام ویدیویی از دورهمی طراحی صنعتی تهران پخش شد. پس از اجرای چند قطعه موزیک زنده و سرو کاپ کیک و نوشیدنی‌ که توسط اسپانسران برنامه تهیه شده بود، حاضرین به ۶ گروه تقسیم شده و در قالب بازی پانتومیم به رقابت پرداختند.

پس از جمع امتیازات و تساوی دو گروه برتر، هر دو گروه به مرحله بعد یعنی بازی حدس تصاویر در قالب اطلاعات عمومی دیزاین رفتند و به صورت فردی به رقابت پرداختند. و نهایتا به امین اسدی دانشجوی طراحی صنعتی و برنده بازی، کتاب تازه منتشر شده روش های فراگیر طراحی از طرف پیتزابوک اسپانسر برنامه اهدا شد.

 

در انتهای برنامه ساعت ۷:۳۰ عصر، کیک روز جهانی طراحی صنعتی سرو شد و بن تخفیف خرید کتاب از طرف پیتزا بوک به حاضرین اهدا شد و مراسم در ساعت ۸ با گرفتن عکس های یادگاری پایان یافت.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

چاقو دسته خودش را نمی بُرَد - طراحی چاقو

چاقو دسته خودش را نمی بُرَد

علی جهانشاهی مجموعه‌ای از آثار طراحی صنعتی خود را در نمایشگاهی با عنوان «مِید این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *