خانه / اخبار / سعید زاهدی نامزد جایزه Prince Philip Designers Prize 2011 شد

سعید زاهدی نامزد جایزه Prince Philip Designers Prize 2011 شد

لیست نهایی کاندیدای جایزه Prince Philip که توسط Design Council انگلستان برگزار می گردد، در تاریخ دوشنبه ۴ مهرماه از سوی هیئت اجرایی اعلام گردید که نشانگر حضور طیف وسیع طراحان از گرایش های مختلف طراحی در این لیست می باشد.
برنده نهایی این مسابقه که در واقع طراح برگزیده ایست که فعالیت شایان ذکری در زمینه صنعت و جامعه انگلستان داشته، در مراسمی که توسط Design Council در تاریخ ۸ آذر ماه برگزار خواهد شد، معرفی می گردد.

لیست نامزد های نهایی این دوره :

Cecil Balmond : برگزیده ” Gretna Landmark ” در انگلستان – اسکاتلند. همچنین دستیار طراح در پروژه Orbit برای المپیک ۲۰۱۲ لندن و یکی از بزرگترین طراحان و مهندسین سازه در جهان.

Quentin Blake : از طراحان مطرحی است که تصویر سازی هایش بسیار مورد علاقه مردم است و در بیش از ۳۰۰ کتاب کار تصویر سازی انجام داده است.

Tim Brown : یکی از پیشگامان ” design thinking ” و مدیرعامل شرکت بین المللی نوآوری و طراحی IDEO .

Dinah Casson : یکی از طراحان برجسته جهانی در زمینه طراحی محیطی و نمایشگاهی.

Sir David Chipperfield : یکی از مشهور ترین معماران حال حاضر انگلستان.

Stephen Jones : یکی از اولین سردمداران طراحی مد (بویژه طراحی کلاه) در انگلستان و کسی که بسیاری از طراحان معروف از او آموزش گرفتند مانند، Philip Treacy و Noel Stewart.

Sir Paul Smith : بدون شک، موفق ترین طراح لباس و مد در انگلستان. او کار خود را با افتتاح یک فروشگاه کوچک لباس در سال ۱۹۷۰ در شهر ناتینگهام آغاز کرد و اکنون یکی از بزرگترین شرکت های بین المللی لباس را دارد.

Shane Walter : از موسسین شرکت onedotzero که از سال ۱۹۹۶ شروع بکار کرده و جزو پیشگامان طراحی دیجیتال و فرهنگ است.

Chris Wilkinson و Jim Eyre : موسسین شرکت Wilkinson Eyre Architects که در اولین تلاش توانست جایزه Stirling Prize را دوبار از آن خود کند و تنها شخصی که توانست این مقام را در دو سال پیاپی به خود اختصاص دهد.

Saeed Zahedi : یکی از طراحان برجسته در زمینه تجهیزات (مصنوعی) دندانپزشکی. مدیر فنی شرکت Chas A Blatchford & Sons. او از پیشگامان در این زمینه است و از کسانی است که با خلاقیت خود تأثیرات شگرفی بر زندگی انسان ها بویژه در مرکز نظامی-پزشکی توانبخشی ” Defence Medical Rehabilitation ” و مردم زلزله زده هایتی (۲۰۱۰) گذاشته است.

بگفته David Kester مدیر اجرایی Design Council‌، ” عمق استعداد و خلاقیت این طراحان ، پتانسیل های موجود در انگلستان را به رخ می کشد و از طرف دیگر نیز سوابق و فعالیت های ارزشمند این افراد نشان دهنده هدف والای طراحی برای فراهم آوردن شرایط بهتر برای زندگی مردم است” .
برنده نهایی این جایزه در سال قبل (۲۰۱۰) ، کسی نبود جز Bill Moggridge که طراح اولین لپ تاپ است. از دیگر برندگان این مسابقه‌ می توان به طراحان زیر اشاره کرد :
سال ۲۰۰۶ – Thomas Heatherwick
سال ۲۰۰۴ – Lord Foster
سال ۲۰۰۳ – Sir Terence Conran (موسس Habitat)
سال ۲۰۰۱ – Kenneth Grange (موسس Pentagram)
سال ۱۹۹۷ – James Dyson

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *