خانه / اخبار / ساخت چوب های قابل انعطاف

ساخت چوب های قابل انعطاف

تصور کنید یک تکه چوب به ضخامت مداد را دور یک توپ فوتبال پیچید. این چوب ویژه به نوعی فرآوری شده که قابل انعطاف است. این چوب با ترکیبی از بخار آب و فشرده سازی، فرآوری می شود. بخار باعث شل شدن دیواره های سلولی در چوب و فشرده سازی چین ها در شکل یک نی خم شونده می شود. به دلیل اینکه هیچ مواد شیمیایی یا مواد افزودنی به چوب تزریق نمی شود این چوب تمام ویژگی های ظاهری و شیمیایی چوب واقعی را حفظ می کند. ویژگی های آن مانند شاخه درخت زنده است که به راحتی خم می شود.

این چوب، فرآیندهای تولید مبلمان را بسیار ساده می کند. چوب موجود قابل انعطاف است و نیازی به حرارت، بخار و یا فشار را در زمان تولید ندارد. همچنین برای کاربردهایی که در آن انعطاف پذیری و دوام بخشی از طرح نهایی است، مانند اسلحه یا مبلمان کودکان مناسب است. در نهایت، در مرحله طراحی، آزمایش یک ایده را بسیار آسان می کند زیرا می تواند خم شود و دوباره صاف شود.
مقاطع نازک آن را می توان با دست خم کرد، برشهای ضخیم تر را نیز با استفاده از نیروی کافی (گیره، قرقره، طناب، لوله خم کن یا حلقه نورد ) می توان خم کرد. مثل چوب طبیعی می توان آن را رنگ کرد منتها باید از چسب ها و رنگهای آبی اجتناب شود. حداقل ضخامت آن mm2-3 و حداکثر ۱۰۰ میلیمتر می باشد.
در این روش، بخار و خلاء به مدت ۱ شب برای نرم کردن دیواره سلولی استفاده شده و سپس چوب در امتداد طول حدود ۲۰ ٪ متراکم می شود. در این پروسه، ساختار سلولی چوب تغییر می یابد. پس ار شکل دهی نهایی این چوب باید در محلی خشک نگهداری شود و در نهایت می توان آن را مانند چوب طبیعی با لاک ، روغن و واکس پوشاند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

کارگاه تخصصی مواد در دانشگاه هنر

متریال لب کارگاهی دو روزه برای شناخت مواد است که برای دانشجویان طراحی صنعتی،معماری،صنایع دستی …

یک دیدگاه

  1. یه اسم انگلیسی ای یا منبعی چیزی میذاشتین آدم بتونه پی اش رو بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *