خانه / اخبار / زمین بازی که در کیف جا می شود

زمین بازی که در کیف جا می شود

به طور معمول، چندین هفته و یا حتی چندین ماه طول می‌کشد که یک زمین بازی طراحی شده و سپس ساخته شود. این زمین بازی که در یک کیف دستی‌ حمل می شود را می‌توان ظرف یک ساعت سر هم کرد. در این زمین بازی، نه تاب وجود دارد و نه سرسره! این زمین به همان اندازه که برای کودکان طراحی شده به همان نسبت هم برای بزرگ سالان قابل استفاده است. این زمین شامل یک بازی ساده است: در جائی‌ که یک محل واقعی‌ وجود ندارد، بازیکنان یک محل کوچک موقت می سازند.




طراحان این زمین بازی می‌گویند که هدف آنها از طراحی و ساخت این زمین بازی قابل حمل در این بود که بتوان به مناطقی از شهر که مورد استفاده قرار نگرفته اند و یا از آنها استفاده‌های نا مناسبی می شود روحی تازه‌ای بخشید تا بتوان مردم را دوباره به این مناطق بازگرداند. این طرح، با همکاری ۴ معمار و طراح در پروژه‌ای در سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۲ به اجرا درامد.




این زمین بازی طوری طراحی شده که همسایگانی که به طور معمول تمایلی به معاشرت با یکدیگر را ندارند وادار به صحبت با یکدیگر می نماید. دو تیم ۴ نفره باید تاس بیاندازند تا بتوانند یک قدم در مسیر این کاشی‌ها بردارند و در همین حین باید دستورالعمل بازی را نیز باهم بخوانند. به عنوان مثال، ممکن است یکی‌ از بازیکنان مجبور شود که از مردم اطراف بپرسد که چه چیزی را می‌خواهند در مورد شهرشان عوض کنند؟ وقتی‌ مردم شروع به صحبت و برقراری ارتباط می کنند اتفاقاتی رخ می دهد که هریک از آنها در نوع خود خاص و غیر قابل پیش بینی‌ هستند. خیلی‌ وقتها شده که شما در خیابان یا پارک در حال قدم زدن هستید و شاید دلتان بخواهد که با یک نفر صحبت کنید، اما معمولا اکثر ما از صحبت با دیگران صرف نظر کرده و به راه خود ادامه می دهیم. اما این زمین بازی این بهانه را به ما می دهد که سر صحبت را با مردم کوچه و خیابان باز کنیم.



این زمین بازی در سانفرانسیسکو و نیو اورلیان تست شده است و هم اکنون با برنده شدن کمک‌های مالی‌ Urban Urge Awards قصد دارد که این زمین بازی را حتی بیشتر قابل حمل کرده و شروع به ساخت و تولید آنرا برای شهرهای دیگر نماید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *