خانه / اخبار / زاها حدید برنده مسابقه معماری RIBA – ۲۰۱۱

زاها حدید برنده مسابقه معماری RIBA – ۲۰۱۱

بنای آکادمی Evelyn Grace که یک طرح جدید در معماری مدارس شهر Brixton در جنوب لندن است، توسط زاها حدید طراحی شده و این طرح توانست در میان فینالیست های مسابقه معماری RIBA Stirling 2011‌ جایزه اول (۲۰.۰۰۰ پوند) را به خود اختصاص دهد و بعنوان بهترین بنای (ساختمان) اروپایی جدید (ساخته شده در انگلستان) انتخاب گردد.

زاها حدید برای دومین بار پیاپی است که توانسته این جایزه را به خود اختصاص دهد. سال گذشته نیز با طرح موزه هنری قرن ۲۱ در شهر رم با عنوان MAXXI Museum‌ به این مقام دست پیدا کرد.
زاها حدید در این باره می گوید: “این خیلی مهمه که اولین پروژه ما در لندن یک مدرسه است (Evelyn Grace). مدارس در میان بناهای مختلف از جمله ی اولین مکان هایی هستند که افراد در طول زندگی با آن تماس مداوم پیدا می کنند و در نتیجه این بنا بر رشد و تربیت آنها تأثیر گذار است. من از این جهت که این بنا توانست از جانب مخاطبان آن (دانش آموزان و کادر آموزشی) بسیار مورد استقبال قرار گیرد، بسیار خوشحال هستم”.

آکادمی Evelyn Grace اولین بنای مدرسه ایست که توانسته برگزیده مسابقه RIBA گردد،‌ تا کنون ۷ مدرسه (آکادمی) در سالهای گذشته کاندیدای طرح برتر بوده اند ولی هیچکدام به این مقام دست نیافتند. این اولین بار است که زاها حدید یک مدرسه (در مقیاس بزرگ) طراحی کرده است، او در پروژه های اخیر خود Maggie`s Centre در اسکاتلند، موزه Riverside در گلاسگو و همچنین سالن ورزش های آبی المپیک ۲۰۱۲ لندن را طراحی کرده است.

خانم Angela Brady رئیس RIBA در این مراسم گفت:” این بنا نشاندهنده یک سرمایه گذاری و طراحی خوب است که توانسته به هدف های از پیش تعیین شده خود برسد. این بنا دارای یک طرح رویایی و جالب است که نشان دهنده لیاقت و شایستگی افراد مشغول در آنست”.

مسابقه طراحی معماری RIBA Stirling 2011 که ۱۶مین دوره آنست است، با همکاری Architects Journal و Kingspan Benchmark‌ برگزار گردیده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *