خانه / اخبار / دوربینی (۳۶۰درجه) بدون نقطه کور

دوربینی (۳۶۰درجه) بدون نقطه کور

یک لحظه شلوغ را تصور کنید، مثلا لحظه سال تحویل، که از هر گوشه و کنار یکی‌ دیگری را بغل کرده و دارد سال نو مبارک می گوید. و حالا تصوّر کنید که می شد با یک عکس تمام آن لحظه و تمام افراد را که دور و بر شما هستند را ثبت کرد. این دوربین جدید ۳۶۰ به شما اجازه می دهد که در آن واحد از تمام زوایا از یک صحنه عکس بگیرید و دیگر لازم نباشد که به هر گوشه اتاق رفته و یک عکس از زاویه خاص بگیرید. فقط کافی‌ است که این دوربین Bublcam را روی پایه اش نصب کرده و و وسط اتاق قرار دهید. این دوربین تمام زوایا، از بالا و پایین، چپ و راست، و عقب و جلو را در آن واحد ضبط می‌کند. این دوربین می تواند کاربرد‌های بسیاری در زمینه فعالیت‌های ماجرا‌ جویانه، بازی‌های کامپیوتری و ورزشی، حمل و نقل و سرگرمی داشته باشد. Bublcam تا چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

شرکتهای مختلف علاقمند هستند که از این دوربین در جهت معرفی‌ تسهیلات و تجهیزات ساختمان‌ها و فضاهای داخلی و خارجی‌ خود به مشتریان استفاده نمایند. این دوربین تنها دوربین ۳۶۰ درجه موجود نیست اما تفاوت آن با بقیه در این است که طوری طراحی شده است که هیچ زاویه‌ای از قلم نیافتد.الگوریتمی که این دوبین بر اساس آن کار می‌کند قادر است که ۴ تصویر را به هم بدوزد به جای ۳ تصویر، و طوری این کار را انجام دهد که تصویر نهایی واقعی‌ به نظر برسد. همچنین به کاربر اجازه می دهد که این ۴ تصویر را به طور جداگانه تماشا کند و اگر خواست آنها‌را به هم متصل نماید.

Bublcam یکی‌ از پروژه‌های موفق Kickstarter سال گذشته بود و اکنون در صدد است که اولین سری دوربین‌های خود را به کسانیکه این پروژه را حمایت کردند تحویل بدهد. در حال حاضر این دوربین چیزی در حدود ۵۷۹ دلار قیمت دارد. اما تولید کنندگان آن می‌گویند که پس از تحویل سری اول دوربین ها، مدل جدیدی را تولید خواهند کرد که ارز‌ان تر بوده و افراد بیشتری قابلیت خرید آن را داشته باشند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *