خانه / اخبار / دستبند جادویی Disney برای بیمارستان ها

دستبند جادویی Disney برای بیمارستان ها

این دستبند جادویی به بازدید کنندگان شهرک‌های تفریحی Disney World اجازه می دهد که به راحتی‌ و فقط با اسکن کردن دستبند خود برای خرید‌های خود پول پرداخت کنند و دیگر در صف‌های طولانی نایستند، یا اینکه درب اتاق هتل خود را با این دستبند‌ها باز کنند. Mark Rolston از شرکت Frog که مدیر طراحی این دستبند‌ها بود از خود این سوال را نمود که چه می شد اگر از این دستبند‌ها در محیط بیمارستان استفاده شود. شرکت جدید Mark که Argodesign نام دارد به ایده پردازی برای دستبند‌های جادویی مشابه دستبند‌های Disney کرده اند که مخصوص بیمارستان‌ها طراحی شده اند.


این دست بندها که چندان هزینه‌ای برای تولید نیاز ندارند، در اختیار هر بیماری که در بیمارستان پذیرش می شود، قرار می گیرد و جایگزین بهتری برای دستبند‌های هویتی فعلی‌ هستند که مشخصات بیمار بر روی آن نوشته شده است. این دستبند‌ها حاوی RFID با امواج کوتاه هستند که می‌توان از آنها برای باز کردن درب‌ها و یا ورود به قسمت‌های مختلف بیمارستان استفاده کرد، همچون آزمایشگاه‌های خون. همچنین پرستاران می توانند تمام سابقه پزشکی‌ بیمار را از طریق این دستبند‌ها بلافاصله بیرون بکشند.


در حال حاضر تعداد بسیاری از پرسنل بیمارستان مسئول جابجایی بیماران به قسمت‌های مختلف هستند. در آینده اگر بخواهیم هزینه‌های مربوط به درمان را کاهش دهیم باید خیلی‌ از سرویس‌های بیمارستان‌ها را خودکار نموده‌ و طوری طراحی نماییم که بیماران خود مسئول بخشی از کارهای خود باشند. بیشتر از هرچیزی این دستبند‌ها به بیماران کمک می‌کند که به سهولت در فضاهای داخلی بیمارستان جابجا شوند. همچنین این دستبند‌ها می توانند با سایر وسایل الکترونیکی‌ بیماران اطلاعات لازم را ردو بدل کند. مثلا وقتی‌ بیمار کارش در بخش رادیولوژی تمام می شود، گوشی همراه بیمار به وی می‌گوید که حالا باید به بخش داروخانه برود، و تمام این اطلاعات در این دستبند نیز ذخیره می شود.


این دستبند‌ها شامل یک رادیو دیگری نیز هستند که طول موج طولانی تری دارد و همانند Bluetooth کار می‌کند. این رادیو بیمارستان را قادر می‌سازد که موقعیت بیماران، پرسنل و پزشکان را در بیمارستان در آن واحد ردیابی کند. در واقع نقشه متحرک و زنده از تمامی‌ افراد داخل بیمارستان را به وجود می آورد. بدین وسیله پرستاران می توانند پزشکان متخصص را در موقع اضطرار به سرعت پیدا کرده و به بخش مورد نظر فرا خوانند.

یکی‌ از جوانب منفی‌ این پروژه مسئله حفظ حریم خصوصی افراد است. بیماران ممکن است که دوست نداشته باشند که اطلاعات و سوابق پزشکی‌ آنان برای تمام پرسنل بیمارستان آشکار شود و یا پرسنل بیمارستان و پزشکان شاید دوست نداشته باشند که تمام حرکات آنها در محوطه بیمارستان دنبال شده و ثبت شود. و از همه مهمتر اینکه بالاخره ممکن است که یک روز بیماری دستبند اشتباهی‌ را بپوشد. از آنجا که تمام این پروسه‌ها خودکار شده اند، برای این بیمار درمان و یا داروهای اشتباه تجویز خواهد شد که این مساله با جان افراد بازی خواهد کرد.

اما اگر به دید مثبت به این پروژه نگاه کنیم، می بینیم اگر جائی‌ وجود داشته باشد که در آن افراد خود خواستار یک سیستم کنترل مطلق باشند، آن فضا بیمارستان است. مدیر این پروژه می‌گوید که این دستبند‌ها تنها آغازی برای سیستم‌های خودکار هستند و تکنولوژی‌های بسیار دیگری نیز می تواند به این دستبند‌ها اضافه شود؛ همچون سیستم کنترل نشانه‌های حیاتی بیمار، ضربان قلب، فشار خون، استفاده از آن برای page کردن پزشکان، پذیرش بیماران و کنترل ابتدایی نشانه‌های بیمار همچون درجه حرارت، غیره.

ارزش اصلی‌ این پروژه در این است که تکنولوژی‌های مد نظر همه در حال حاضر موجود هستند؛ فقط باید با طراحی درست از این تکنولوژی‌ها در فضای بیمارستانی بهره جست.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *