خانه / اخبار / خلاقیت در طراحی چهارپایه

خلاقیت در طراحی چهارپایه

هر کدام از ما شاید با چند کتاب چهار پایه‌ای ساخته باشیم یا یک میز کوچک. پروژه‌ای در Kickstarter چهار پایه هایی را طراحی نموده است که به آسانی‌ باز کردن یک کتاب سوار آماده استفاده می شود.

Bookfurniture که توسط طراح هنگ کنگی Mike Mak طراحی شده است یک جلد محکم دارد که بین دو سمت این جلد یک ساختار لانه زنبوری از ورقه‌های مقوایی قرار گرفته است. زمانی‌ که این کتاب باز می شود، می تواند تا حدود ۱۷۵ کیلوگرم وزن را تحمل نماید که آن را به یک چهار پایه مناسب، یک میز عسلی، و یا یک پاتختی تبدیل می‌کند. حتی با ترکیب چند عدد از آنها می‌توان میز بزرگتری ساخت.

به گفته این طراح، ایده این نوع مبلمان از آن جایی‌ آمد که وی همیشه علاقه داشت مهمانان زیادی را به منزل کوچک خود دعوت کند ولی‌ هیچ وقت به اندازه کافی‌ وسیله نشستن نداشت، و همیشه چند نفر مجبور بودند روی زمین بنشینند. وی صندلی هایی می‌خواست که وقتی‌ به آنها نیاز ندارد فضایی از خانه کوچک او را اشغال نکنند.


یکی‌ از مشکلات صندلی‌ها و میز‌های تاشو انبار کردن آنهاست. و بسیاری از آنها ناموزون و بدشکل هستند و خیلی‌ هم کاربردی نیستند. اما این چهار پایه کتابی‌ وقتی‌ که بسته می شود، می تواند به راحتی‌ بین کتابهای شما در کتاب خانه تان جا بگیرد. یک قطعه پشمی هم به همراه این چهار پایه‌های کتابی‌ وجود دارد که وقتی‌ کسی‌ بر روی آن می‌نشیند ساختار لانه زنبوری آن آسیب نبیند و کاربر نیز احساس بهتری داشته باشد.



Bookniture در حال حاضر بر روی Kickstarter قابل پیش خرید بوده و چیزی در حدود ۶۳ دلار قیمت دارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *