خانه / اخبار / خداحافظی دانشگاه علم و صنعت با کارشناسی طراحی صنعتی

خداحافظی دانشگاه علم و صنعت با کارشناسی طراحی صنعتی

براساس بررسی های صورت گرفته از دفترچه انتخاب رشته سال ۱۳۹۱ سازمان سنجش آموزش کشور، به نظر می رسد ظرفیت پذیرش دانشجو رشته طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و صنعت حذف گردیده است.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته امسال اینجا کلیک نمایید.

این اقدام در حالی صورت گرفته که هیچ هماهنگی از طرف مقامات ارشد دانشگاه با گروه طراحی صنعتی صورت نگرفته و ظاهراً خیلی از پیش تعیین شده نبوده است. طی صحبت های انجام گرفته با دکتر مرتضایی مدیرگروه این رشته در دانشگاه علم و صنعت وی دلایلی چون، سیاست کلی دانشگاه در راستای توسعه در جهت تحصیلات تکمیلی، حذف رشته های نوبت دوم (ورودی بهمن) و یا کاهش کیفیت رتبه های پذیرش شده این رشته در دانشگاه علم و صنعت در سالهای اخیر را احتمالاً از دلایل اصلی اتخاذ این تصمیم توسط مقامات دانشگاه، برشمردند.

بگفته بسیاری، نکته ی جالب اینست که در سالهای اخیر با گسترش رشته طراحی صنعتی در استان ها و شهرهای دور افتاده علیرغم دسترسی به امکانات مورد نیاز برای آموزش، چرا این رشته می بایستی از یک دانشگاه معتبر و با امکانات پایتخت حذف گردد!! و آیا این موضوع سبب افت محسوس فارغ التحصیلان این رشته نخواهد شد؟

به گفته مسئولان لازم به ذکر است که این اقدام دانشگاه تنها برای رشته طراحی صنعتی صورت نگرفته و چندین رشته دیگر نیز در مقطع کارشناسی از پذیرش دانشجو محروم شده اند و همچنین اینکه این تصمیم فقط برای امسال (۱۳۹۱) گرفته شده است و ممکن است در سالهای آینده تغییری در آن صورت پذیرد.

شما هم می توانید نقطه نظرات خود در این باره را با دیگران درمیان بگذارید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

جشن روز جهانی طراحی صنعتی سال ۱۳۹۸

بخش اول) گزارش جشن روز جهانی طراحی صنعتی در شهر تهران جشن روز جهانی طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *