خانه / اخبار / خانه های جدید فیلیپس – Microbial Home

خانه های جدید فیلیپس – Microbial Home

طرح جدید فیلیپس مشتمل بر یک سیستم آشپزخانه کوچک است که طرح ها و روش های سنتی موجود در رابطه با انرژی، پاکیزگی، خوراک، روشنایی، زباله و بهداشت را به چالش می کشد.

مدیر ارشد نوآوری طراحی محور در شرکت فیلیپس در این رابطه می گوید:” امروزه طراحان موظف به درک موقعیت حساس و نیازهای انسانی افراد هستند و می بایستی برای آنها پاسخ مناسبی پیدا کنند. ما خودمان می بایستی طرز فکرمان را نسبت به تجهیزات و وسایل خانه تغییر دهند. توجه به اینکه این وسایل چگونه و چقدر انرژی مصرف می کنند یا از چه منابعی تغذیه می کنند، بسیار با اهمیت است”.

در این طرح (Microbial Home Probe) تلاش شده تا یک رویکرد داخلی و درونی در طراحی وسایل منزل (آشپزخانه) ایجاد کنیم. بدین معنا که یک جریان بهم پیوسته بسته در سیستم شکل می گیرد و خروجی هر مرحله ورودی مرحله دیگر است، دقیقا مانند طبیعت و ساختار های طبیعی که زباله ای در نهایت باقی نخواهد ماند. ما در زندگی روزانه خود بسیاری از مواد را بعنوان زایعات، پسماند، زباله و غیره به حساب می آوریم و به دور می ریزیم ولی در این طرح سعی شده تا با انجام فرایندهای ویژه و یا غربالگری و فیلتراسیون بتوان این مواد باقی مانده را به حداقل رساند و یا از آنها استفاده مجدد کرد.

پیام این محصول همانطور که از ظاهرش هم نشان می دهد، نزدیکی به طبیعت است و از طرف دیگر تجدید نظر در شیوه زندگی روزمره خود است.

از ویژگی های بارز طرح:
– دریافت و تجمیع گاز متان دریافتی از زباله های سرویس ها و بخارهای ناشی شده از انواع سبزیجات آشپزخانه ای.
– این طرح مانند یک فرم جزیره ای طراحی شده که هم قابلیت حمل و نقل راحتری داشته باشد و هم بتوان به سهولت در اطراف وسایل مختلف حرکت کرد و به آنها دسترسی پیدا کرد. در جزیره های طراحی شده در این طرح فضاهای مختلفی چون جایی برای آشپزی، خردکردن، بریدن، شستن و غیره وجود دارد.
– مواد و مصالح بکار رفته در این محصول عبارتند از: مس ، آهن(فولاد) و چوب بامبو .
– از گاز متان بدست آمده از زباله ها و همینطور رشد باکتری ها در پسماند ها بعنوان منبع انرژی گاز خوراک پزی و همینطور روشنایی های موجود در طرح، استفاده می گردد.
– و . . .

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *