خانه / اخبار / جت‌های ایرباس آینده

جت‌های ایرباس آینده

صندلی‌های که تغییر شکل می دهند و زمین‌های گلف مجازی

این کمپانی هواپیمائی اروپایی، آینده جدیدی را برای هواپیما‌هایش در سال ۲۰۵۰ به تصویر می کشد که قادر است کابین استاندارد هواپیماهای معمولی را به یک مجموعه علمی‌ تخیلی و تفریحی بدل نماید. این هواپیما‌ها مجهز به زمین‌های گلف مجازی هستند، صندلی‌‌ها تغییر فرم می دهند، مسافرین با رایحه‌های گوناگون خستگی‌ سفر را از تن به در می کنند، کیفیت هوای داخل کابین با مواد آنتی اکسیدان بهبود یافته است، سقف و دیوار‌های شفاف مناظری پانورامیک را برای مسافران فراهم می آورند.




بهترین بخش این طرح در این است که دیگر کلاس‌های مختلف که در هواپیماهای امروزی برای طبقات مختلف مسافران به وجود آمده است در این هواپیماها وجود نخواهند داشت. به جای کلاس درجه یک و کلاس اکونومی و غیره فضای داخلی‌ این هواپیما به سه بخش با ویژگی‌‌های خاص تقسیم می شوند. بخش اول “smart zone” نامیده می شود که به فعالیت هأی که به تکنولوژی محتاجند از قبیل مطالعه و کار کردن اختصاص یافته است. بخش دوم “interaction zone ” نامیده شده که به فعالیت هایی از قبیل گلف و سایر فعالیت‌های ورزشی و بدنی اختصاص یافته است. و در نهایت بخش “vitalizing zone ” که برای خوابیدن، و استراحت کردن طراحی شده است و به امکاناتی چون سایه‌ بان ها، و سیستمی‌ که گرمای بدن مسافران را به انرژی تبدیل می‌کند و از آن در کابین استفاده می‌کند مجهز گشته اند. بخشی که مسافران در آن می نشینند به میزان پولی‌ که برای بلیت‌هایشان پرداخت کرده اند بستگی ندارد بلکه آنها می تواند وقتی‌ که سوار هواپیما می شوند بخش مورد نظر خود را انتخاب کنند.







اما آیا واقعاً این ایده روزی به پرواز در خواهد آمد؟ ایده‌های این چنینی معمولا فقط در نمایشگاه‌ها و صنایع مربوطه غوغایی به پا می کنند اما به ندرت از حد یک ایده فراتر رفته و به واقعیت می رسند، حداقل تغیرات بسیار عمده در آنها صورت گرفته و کاملا به همان صورتی‌ که در ایده مطرح شده بودند به اجرا در نمی‌‌آیند. از سوی دیگر صنایع هواپیمائی با سرعت بسیار پائینی می توانند به نوآوری بپردازند و به همین دلیل اجرای تمام این تغییرات تا ۲۰۵۰ چندان عملی‌ به نظر نمی رسد. عملی‌‌ترین سناریو این خواهد بود که برخی‌ از المان‌های این ایده در هواپیما‌های امروزی مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *