خانه / اخبار / تولید پارچه های قالبگیری

تولید پارچه های قالبگیری

پارچه پلاستیکی را به شکل مورد نظر قالب دهید و فقط به آن آب اضافه کنید تا سخت شود!

مواد نشان داده شده در عکس به صورت یک پارچه نرم و متخلخل و شکل پذیر است که می تواند تقریبا به هر شکلی در آید؛ وقتی با آب مرطوب می شود، حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا به ماده ای جامد سخت و انعطاف ناپذیر مبدل شود.
این ماده در واقع ترکیبی از پشم شیشه و پلی اورتان تصحیح شده با رطوبت است. وقتی آب به آن افزوده می شود: پلی اورتان با آب واکنش داده و واکنش بین آب و گروه isocyanate به شکل ترموست در می آید؛ پلاستیک سفت شده قابل تغییر شکل نیست. این محصول را می توان در کیت کمک های اولیه برای آتل بندی استخوان های صدمه دیده و یا در تجهیزات ورزشی، مانند محافظ ساق پا، دهان و یا زانو و غیره استفاده کرد.
این کامپوزیت نیز می تواند در بسته بندی های ضد ضربه و مقاوم در برابر هوا برای حمل و نقل اقلام بزرگ، شکننده و یا با شکل عجیب استفاده شود. این ماده همچنین می تواند برای ساخت پانل های مقاوم به هوا و یا پوشش سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

کارگاه تخصصی مواد در دانشگاه هنر

متریال لب کارگاهی دو روزه برای شناخت مواد است که برای دانشجویان طراحی صنعتی،معماری،صنایع دستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *