خانه / اخبار / تولید برق به روشی خلاق

تولید برق به روشی خلاق

این بشکه، طراحی جدیدی برای ژنراتورهای آبی است که می تواند به صورت بسیار ارزان در مناطقی که دسترسی‌ به شبکه‌های برق ندارند انرژی الکتریکی‌ فراهم نماید.

بشکه هیدرو الکتریکی‌ از یک چرخ گردان تشکیل شده که در سطح آب قرار می‌گیرد و با جریان آب در جا می چرخد. این بشکه چرخان قادر است که به اندازه ای برق تولید کند که اماکن عمومی، پل‌ها و خیابان‌هایی را که به لامپ‌های LED مجهز هستند روشن نماید. حتی می‌توان از آن برای شارژ کردن وسایل نقلیه الکتریکی‌ در مناطق در حال توسعه و یا محروم استفاده نمود. نکته مهم این است که از آنجائی که این چرخ بر سطح آب قرار می‌گیرد مانند سایر ژنراتور‌های آبی چندان خللی در محیط و زیست گاه‌های آبی ایجاد نمی نماید.

طراح این ژنراتور -mike Lowery- هنوز تمام مشکلات مربوط به طراحی این محصول را حل ننموده است. به عنوان مثال این چرخ ممکن است به چرخ دنده هایی نیاز داشته باشد که با جریان آهسته نیز بچرخند. همچنین این دستگاه ممکن است نیاز به یک دریچه داشته باشد که فشار داخلی‌ چرخ را تنظیم کرده و باعث حفظ سختی و استحکام بشکه شده و مقاومت آن را در دماهای مختلف بالا ببرد. برای اینکه این مشکلات برطرف شود، طراح از گروه‌های طراحی در سراسر دنیا دعوت به عمل می‌آورد که بر روی پروتوتایپ این محصول کار نموده و ویدئو پروتوتایپ‌های خود را به صورت آنلاین به نمایش گذاشته تا هرچه سریعتر این محصول به مرحله تولید و استفاده برسد.

برای دستورالعمل ساخت این ژنراتور بشکه ای به این لینک زیر مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با خود طراح تماس برقرار کنید:
http://hydro-electric-barrel.com/index.html

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار

جشنواره ایده در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط ­زیست

  به گزارش وب‌سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری­­ های آب، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *