خانه / اخبار / تولید انرژی از حرکت قطارهای تندرو

تولید انرژی از حرکت قطارهای تندرو

راه آهن یکی‌ از سبز‌ترین روش‌های مسافرتی‌ می‌باشد. این روش حمل و نقل می‏تواند حتی بهتر و موثر تر هم بشود اگر بتوان از زیرساخت‌های ریل آهن انرژی تولید کرد. بسیاری از شرکت‌ها در تلاش بودند که از طریق صفحات piezoelectric به جمع آوری انرژی که در حین عبور قطار‌های تندرو ایجاد می‏شود بپردازند، تا اینکه دو طراح وسیله ای‌ را طراحی و توسعه داده اند که قادر است انرژی بادی را که قطار‌های تندرو در حال حرکت ایجاد می‏کنند جمع آوری کند.

T-Box طراحی شده توسط Ale Leonetti Luparinia و Qian Jiang یک ژنراتور ویژه است که می‏تواند انرژی باد را به الکتریسیته تبدیل نماید. این ژنراتور طوری طراحی شده که در لابه لای ریل‌های قطار قرار بگیرد. حدود ۱۵۰ عدد از این ژنراتور‌ها را می‌توان در طول ۱ کیلومتر ریل راه آهن جایگذاری نمود.


یک قطار تندرو با سرعتی‌ در حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و بادی که ایجاد می‌کند در حدود ۱۵ مایل در ثانیه سرعت دارد. TBox قادر است که این باد را دریافت کرده و در حدود ۳۵۰۰ وات نیرو تولید کند. اگر در نظر بگیریم که قطار حدود ۲۰۰ متر طول دارد، و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به میزان یک کیلومتر و در مدت ۱۸ ثانیه حرکت کند، TBox قادر خواهد بود که حدود ۲.۶ کیلو وات در ساعت انرژی تولید کند. این انرژی سپس می‏تواند برای برق رسانی به نواحی دور که دسترسی‌ به برق و سیستم‌های راه آهن ندارند استفاده شود.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار | بیاید آلودگی پلاستیک را متوقف سازیم.

بیاید آلودگی پلاستیک را متوقف سازیم.

سال ۲۰۱۸ نیز تمام می‌شود و شما در صورتی می‌توانید مفید باشید که کمی ابراز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *