خانه / اخبار / تشریح جزئیات برنامه تلویزیونی خلاف جهت

تشریح جزئیات برنامه تلویزیونی خلاف جهت

ارسال شده توسط: کیوان کسایی
در مصاحبه با میثم بهزادی (مخترع و طراح) طراح و تهیه کننده برنامه خلاف جهت با ساختار این طرح آشنا شدیم.

این برنامه حاصل تلاش ۲ ساله وی بوده که پس از کسب موافقت های اولیه و تدارکات و برنامه ریزی، در حال حاضر در مرحله اول (ساخت دموی اولیه) در ۱۳ قسمت به سر می برد و پیش بینی می شود پس از طی این دوره که تا انتهای مهر ماه به طول خواهد انجامید مرحله دوم که ضبط اصلی برنامه به تعداد ۳۰۰ قسمت با زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای شبکه ۳ شروع خواهد شد.

این برنامه پیرامون موضوعات مرتبط با خلاقیت، تولید فکر و نوآوری تولید می گردد و به نمایش توانمدیهای جوانان ایرانی در عرصه های مختلف مانند انرژی، حمل و نقل، معماری، اختراعات و ابتکارات می پردازد و به میزبانی جمعی از مخترین و مبتکرین بزرگ ایرانی اما گمنام در سازمان ها و صنایع ایران برگزار خواهد شد. در این برنامه سعی بر آن است تا با معرفی این افراد، فضای رقابتی را ایجاد نموده که در آن نتیجه یا محصول یک فکر خلاقه معرفی گردد.

سبک برنامه از نوع برنامه با حضور مخاطبان زنده یا Live audience Talk show می باشد که از نمونه های آن می توان به Top gear اشاره کرد.

این برنامه در ۴ فصل متفاوت طرح ریزی شده است :
۱- فصل اول
معرفی برترین های ایران، برترین محصولات و صاحبان کارهای بکر در عرصه های مختلف خلاقیت و طراحی.
۲- فصل دوم
برگزاری مسابقه های فراگیر جهت نمایش توانمدیهای خلاقانه طراحان و مخترعین در زمینه های مختلف.
۳- فصل سوم
چالش ها
۴- و فصل پایانی
جشنواره انتخاب برترین ایده ها در یک سیر رسانه ای زیبا و جذاب

از جمله اهداف این برنامه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– ارتقاء و جهانی شدن مخترعین، مبتکرین، طراحان محصول و خودرو ایرانی
– حمایت از طراح و محصول ایرانی
– به چالش کشیدن دغدغه های طراحان در ایران
– کشف استعداد ها و ایده های ناشناخته در ایران و معرفی آنها در فصل نهایی برنامه

در راستای پیش برد این برنامه افراد بسیاری مشارکت نموده اند که در میان آنها اعضاء فعال و شاخص در رشته طراحی صنعتی و طراحی خودرو نقش موثری ایفا نموده اند. بدلیل ساختار رشته های هنری بلاخص طراحی صنعتی در زمینه های خلاقیت و نوآوری، نقش این رشته در این برنامه پررنگ تر از دیگر بخش های آن می باشد.

و در پاسخ به شبهات ایجاده شده نسبت به ماهیت این برنامه لازم به ذکر است که این برنامه تنها مختص به طراحان صنعتی و جامعه طراحی نبوده و اهداف بزرکتری را دنبال می کند و هرگونه جهت گیری یک بعدی و پیش فرض های مطرح شده از طرف عوامل اصلی این برنامه مردود شمرده می شود.

این برنامه برای نمایش قدرت شما عزیزان طراح تدارک دیده شده است و حظور پر شور و فعال شما می تواند راهی باشد برای اثبات توانمدیهای ملی و ایرانی و تیم اصلی پروژه به سرپرستی آقای میثم بهزادی، از افراد خلاق و مبتکر دعوت بعمل می آورد در راستای بالابردن کیفی برنامه و ارائه پیشنهادات و نظرات به آدرس ایمیل زیر با این برنامه در تماس قرار گیرند: Tu.setaregan@gmail.com.

درانتها لازم به ذکر است که شما هم می توانید در این برنامه حضور یابید:
در قسمت مسابقه می توانید ایده ها و طرح های خود را ارائه کنید و در جشنواره طراحی و خلاقیت حضور یابید.
آدرس محل ضبط برنامه :
خیابان طالقانی ،سفارت سابق امریکا ،درب مقابل بانک اقتصاد نوین
ثبت نام :
به منظور حضور در برنامه برای هماهنگی به شماره ۰۹۳۶۶۶۰۹۶۵۴(آقای مسیح اشعری مسئول هماهنگی ) یک sms با متن design ارسال فرمایید.( حضور برای عموم هنرمندان و هنردوستان آزاد است )

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *