خانه / اخبار / بیلبوردهای هوشمند IBM

بیلبوردهای هوشمند IBM

بیلبورد ها در بسیاری از شهر ها در واقع یک معماری (ساختار بصری) چشم نواز نیستند و این درحالی است که عملاً طراحی شده اند که در مسیر شما قرار گیرند و از شلوغی بصری کم کرده و شما را با تمرکز به هدف خود نزدیک کنند.


به تازگی گروه IBM پروژه ای تعریف کرده به نام People for smarter Cities در راستای طراحی آثاری بهتر برای ایجاد نماد های بزرگ تبلیغاتی. در واقع این گروه تلاش کرده تا کاربرد مفیدی را به کارکرد های یک بیلبورد اضافه کند با کمترین تغییر و ایجاد اختلاف فرمی. بطور مثال با ایجاد مکان نشستن، ایجاد پناه گاه برای عابران و … .


در یکی از ایده های جالب، سطح بیلبورد شما می تواند بصورت ادامه دار از روی دیوار به روی زمین کشیده شود و برای عبور رهگذران یک رمپ ایجاد کند برای دوچرخه سواران، معلولان، مسافران و … .


ایجاد چنین امکاناتی باعث فراهم آوردن حس بهتر در هنگام عبور از کنار تبلیغات می گردد و تأثیر آنرا نیز افزایش می دهد.


به گفته کارشناسان این ایده ها و طرح ها ممکن است خیلی کاربردی در همه مکان ها بنظر نرسند ولی گرایشاتی هستند برای حل مسائلی که در طراحی شهری ما به چشم می رسد و می تواند در آینده بر پایه این تحقیقات و تلاش ها، مرتفع گردند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی نقشه های شهری ویژه برای کمک به عابرین در نیویورک

۳۳% شهروندان نیویورک نمی توانند جهت شمال را تشخیص دهند. بنابرین یک پروژه جدید شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *