خانه / اخبار / برگزیدگان مسابقه طراحی آسمان خراش ۲۰۱۲

برگزیدگان مسابقه طراحی آسمان خراش ۲۰۱۲

نشریه eVolo‌ که مجری برگزاری مسابقه طراحی آسمان خراش است، امسال نیز مانند سال های گذشته ، نتایج این مسابقه را به قرار زیراعلام کرد.


این نشریه که این مسابقه را از سال ۲۰۰۶ برگزار می کند برگزیدگان امسال خود را بر اساس بهترین عملکرد در شاخص هایی چون تکنولوژی های جدید، مواد و متریال، برنامه ریزی، زیبایی شناسی و سازماندهی فضاهای مختلف ارزیابی و مورد قضاوت قرار داده است. در کنار این شاخص ها هیئت ژوری نیم نگاهی نیز به فاکتورهایی چون جهانی شدن، سازگاری با محیط و همسویی با انقلاب دیجیتالی جهان امروز ، داشته است.

این هیئت بیشتر بدنبال یافتن ردپایی از ذهنیت عملکرد پویا، یک بنا (ساختمان) بعنوان یک عنصر مفید اجتماعی و محیطی بوده است.

برگزیدگان این مسابقه:
۱- جایزه اول تقدیم شده به Zhi Zheng, Hongchuan Zhao و Dongbai Song از کشور چین بخاطر پروژه “Himalaya Water Tower” . این طرح یک برج بسیار بلند در ارتفاعات هیمالیا است که آب بارش های مختلف در آن جمع می شود و در زمستان یخ زده و می تواند برای مواقع مورد نیاز پس از تصفیه مورد استفاده قرار گیرد.


۲- جایزه دوم اهدا شده به Yiting Shen, Nanjue Wang, Ji Xia و Zihan Wang از کشور چین بخاطر پروژه “Mountain Band-Aid” . این طرح در جهت ترغیب مردم منطقه کوهستانی Hmong برای بازگشت به خانه هایشان و کار در منطقه طراحی شده و در عین حال می تواند محیط زیست منطقه را نیز بهبود بخشد.


۳- جایزه سوم اهدا شده به Lin Yu-Ta از کشور تایوان بخاطر طراحی “Vertical Landfill” . این طرح یک برج بلند است که بعنوان یک کارخانه تولید انرژی از زباله ها عمل می کند و قرار است که در شهر های بزرگ دنیا نصب گردد تا نمادی باشد برای حجم انبوه زباله های تولیدی انسان ها.

در میان پروژه های ارسالی، طرح های بسیار زیبا و جالب دیگری چون برج های زیر آبی، برج های سیار و برج های شناور نیز بچشم می خورند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مسجد با استفاده از سطوح آجری توسط آرش طهرانی

آرش طهرانی، معمار پروژه طراحی مسجد معتقد است در معماری این مسجد ایرانی، مسجد هرگز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *