خانه / اخبار / برگزیده مسابقه طراحی Bullhorn-Cembrit Design

برگزیده مسابقه طراحی Bullhorn-Cembrit Design

مسابقه طراحی Bullhorn در این دوره خود بیش از صد تیم طراحی و معماری را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کرده بود. موضوع این دوره مسابقه، طراحی در جهت ارتقاء زندگی شهری در فضاهای عمومی حمل و نقل با توجه به نمونه موردی طراحی یعنی ایستگاه قطار Malmi در شهر هلسینکی فنلاند بود.

طراحان سوئدی، Selime Osman و Ilyas Awadh در این دوره توانستند جایزه طرح اول را با طرح “Papilio” به خود اختصاص دهند. جایزه طرح اول در مسابقه امسال ۱۰.۰۰۰ یورو تعیین شده بود.

این طرح که یک برداشت هنری و شاعرانه از اجرای فیبرهای سیمانی است، بهمراه ۱۵ طرح دیگر در مرحله اول انتخاب گردیده بودند، که در نهایت سه طرح برتر بعنوان برگزیده انتخاب گردیدند. این آثار قرار است در مراکز شهری مهم اروپا به نمایش در بیایند.

Papilio یک طرح الهام گرفته از کلونی پروانه هاست، توسط Selime Osman که دانشجوی سال آخر معماری و Ilyas Awadh معمار و طراح است، برای مسابقه ارائه شده است. در این طرح به فرم کلونی پروانه های بعد سوم بخشیده است، بصورت مدولار طراحی شده و قابلیت تطبیق بشکل فرم های گوناگون برای طراحی فضاهای مختلف را دارد.

به گفته هیأت داوران این مسابقه، طرح Papilio یک طرح پویا و زنده است که حتی قابلیت اجرا در ایستگاه های مختلف در کشور فنلاند را دارد. عنوان این طرح Papilio از ترجمه لاتین کلمه پروانه گرفته شده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *