خانه / اخبار / اولین نمونه از Sleep Box – توسط Arch Group

اولین نمونه از Sleep Box – توسط Arch Group

گروه طراحی معماری Arch Group به تازگی (ماه آگوست ۲۰۱۱) اولین مدل از سری “جعبه های استراحت” خود را با عنوان Sleep Box تولید و در فرودگاه ها نصب کرده است.

این فضاها به همه امکان می دهد که در شرایط پیش بینی نشده مانند کشورهای غیر بومی بتوانند مدت کوتاهی بدونه اتلاف وقت و صرف هزینه زیاد به استراحت بپردازند.


طراحان این طرح معتقدند که در فضاهای مدرن شهری به همچین مکان هایی نیاز ضروری وجود دارد. این فضاها لحظات آرامش بخشی را برای کاربران خود بدون استرس پیدا کردن هتل فراهم می کنند. مکان های درنظرگرفته شده برای قرارگیری این محصول عبارتند از ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، مراکز نمایشگاهی، مراکز خرید و فضاهای رفاهی . این محصول در مناطق گرم سیری می تواند در فضاهای خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد.


Sleepbox‌ یک فضای سیار اقامتی است که دارای ابعاد پایه ۲.۵ * ۱.۶ متر با ارتفاع حدود ۲.۵ تا ۳ متر است. این محصول کاربرد بسیار زیادی در مبادی حرکتی هنگامی که سفر مسافران با تأخیر مواجه می شود، خواهد داشت.

نمونه اولیه ساخته شده از این محصول دو یا سه تخته است. مواد و متریال سازنده این جعبه عبارتست از چوب (MDF)، ولی در آینده نزدیک قرار است از فلزات، پلاستیک ها و شیشه های تقویت شده نیز ساخته شود. امکانات در نظر گرفته شده برای این فضا شامل تهویه مطبوع، منبع انرژی الکتریکی، روشنایی شب و … می باشد.


در نیمه ماه آگوست (اواخر مرداد ۱۳۹۰) سال ۲۰۱۱ اولین نمونه از این محصول در ترمینال Aeroexpress از فرودگاه Shermetyevo مسکو- روسیه نصب گردید. این مدل تماماً از MDF ساخته شده و در مدتی که نصب بوده بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است و مسافران از حضور آن استقبال ویژه ای بعمل آورده اند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی در تهران برای استخراج رمزارز!

طراحی پارک آبی با هدف پنهان کردن استخراج رمز ارز (cryptocurrency)! تیمی از طراحان برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *