خانه / اخبار / اولین قلم سه بعدی

اولین قلم سه بعدی

قلم سه بعدی ابزار ساده ای است که آرزوی هنرمندان و طراحان را برای در اختیار داشتن ابزاری ساده و کارا که فرایند آفرینش‌های هنرمندانه و خلاقانه شان را ساده تر کند برآورده می سازد.
تا مدت‌ها «چاپگر» به وسیله ای گفته می شد که می توانست متن یا طرح‌ و نقش‌های دقیق را با سرعت بالا روی کاغذ یا دیگر صفحات دو بعدی چاپ کند. این ابزارها در حقیقت دستان دیجیتالی بودند که به فرایند نوشتن یا طراحی کردن ما سرعت می داند. سالها بود که استفاده از نرم افزارهای طراحی، نقاشی یا نقشه کشی رایانه ای و چاپ خروجی آن‌ها روی سطوح معمول شده بود اما در یکی دو سال اخیر متخصصان به دنبال راهی بودند که بتوانند اجسام را به اصطلاح «چاپ» کنند. دستگاههای پیشرفته ای که می توانند با استفاده از مواد اولیه متفاوت جسمی راخلق کنند در اصطلاح «پرینتر سه بعدی» یا ۳DPrinter نامیده می شوند و البته هنوز آنقدر گرانند و نوپا که هنوز پایشان را از آزمایشگاهها و نمایشگاه‌های حرفه ای بیرو نگذاشته اند. جدای از این‌ها مسائل امنیتی و این‌که چطور می توان وسیله ای لا که قابلیت خلق وسائل مختلف و حتی خطرناک را دارد را در بازار برای عموم عرضه کرد پرسش های اخلاقی و امنیتی را پیش روی طراحان چاپگرهای سه بعدی گذاشته است.
اما اگر کسی بخواهد با کمترین هزینه سنت و تکنولوژی را گره بزند و با دستان خود و بدون نیاز به چاپگرهای پیچیده طرح هایی سه بعدی خلق کند حالا یک راه حل ارزان و شگفت انگیز پیدا کرده است.۳Doodler قلم چاپگر سه بعدی شگفت انگیزی است که به زودی دنیای فناوری های طراحی و چاپ را متحول می کند. این قلم منحصر به فرد ساختاری ساده دارد، یک سیستم گرم‌کن الکترونیکی، نازل و منبع جوهر مهمترین بخشهای آن هستند. قلم چاپگر سه بعدی از پلاستیک به عنوان جوهر همه کاره اش استفاده می کند و به کاربرانش اجازه می دهد تا هر چه می خواهند بکشند را در فضایی سه بعدی مجسم کنند


در حقیقت این قلم می تواند ابزار کار هنرمندان و مجسمه سازان، طراحان و مهندسانی باشد که تا پیش از این برای ساخت ماکت‌های سه بعدی از چیزی که در ذهن داشتند متحمل دردسر زیادی می شدند. این وسیله که با تولید دمایی ۲۷۰ درجه سانتیگرادی پلاستیک را ذوب می کند و از طریق نازل ۳ میملیمتری اش آن را تراوش می کند به هیچ وجه یک اسباب بازی نیست اما قابلیتهایی مثل برخورداری از کارت های حافظه که امکان ذخیره و جابجایی طرح ها را به دارنده آن می دهد کار را بسیار راحت می کند.


WoobleWorks پس از ارائه اولین نمونه ها از این قلم شگفت انگیز روی سایت Kickstarter برنامه ای برای کمک به راه اندازی و تامین بودجه خط تولید انبوه آن به راه انداخته است، تنها در چند ساعت اول ۳۰ هزار دلار پیش پرداخت برای تهیه اولین نمونه های این قلم عاید شرکت سازنده آن شده است. پیش فروش اولیه که از دیروز شروع شده ۳۳ روز دیگر ادامه خواهد یافت و افرادی که اولین تقاضای خرید را ارائه کرده بودند این قلم را باقیمت ۵۰ دلار در اختیار خواهند داشت، ۱۶۰۰ نمونه دیگر هم با قیمت ۷۵ دلار به فروش خواهد رسید و اگر ۹۹ دلار بپردازید می توانید این قلم را به همراه جوهرهای پلاستیکی جایگزین و وسائلی مانند کیف نگهدارنده تحویل بگیرید.


اگر قلم سه بعدی ۳Doodler به همان شگفت انگیزی باشد که تعریفش را می کنند و در ویدئو و عکس های منتشر شده می بینیم، هنرمندان خلاق، طراحان و مهندسان ابزار فوق العاده جدیدی را به زودی در دسترس خود خواهند داشت که می تواند تاثیر مهمی در سرعت و کیفیت خلق آثار و طرح‌های آن ها و پیشرفت آفرینش های هنری و طراحی های صنعتی داشته باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *