خانه / اخبار / اعلام رسمی داوران مرحله ی نهایی دومین جشنواره ی دایره ی خلاق

اعلام رسمی داوران مرحله ی نهایی دومین جشنواره ی دایره ی خلاق

به دنبال انتشار خبر فهرست هیئت انتخاب آثار و کمیته ی پالایش آثار دومین جشنواره ی دایره ی خلاق، لیست کمیته ی هیئت داوران در روز یکشنبه، چهارم بهمن ماه، پس از پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار در مسابقه ی این جشنواره اعلام می گردد.

محمدمهدی حجت

معمار ایرانی و از رؤسای اسبق و بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی و قائم‌ مقام سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان است.
از جمله سوابق اجرایی وی می‌ توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد.

سیدمحمد بهشتی (شیرازی)

کارشناس ارشد مهندسی معماری از دانشکده معماری وشهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیته ملی ایکوم ایران است.
او پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی، مدیر جشنواره فجر، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی بوده ‌است. در کارنامه ی فعالیت‌های اجرایی او معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار دارد.
وی از سال ۱۳۸۵ در قالب مدیریت دانشنامه تاریخ معماری و شهرسازی ایران‌زمین توانش را صرف تدوین اثری جامع درباره سنت معماری و شهرسازی ایران کرده است.

فرهاد احمدی

فارغ التحصیل رشته مهندسی معماری و شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۶ می‌باشد. شروع کار وی پس از انقلاب اسلامی با ساخت مجموعه مسکونی و خدماتی در مناطق محروم استان خراسان؛ و بعد از وقوع جنگ ایران و عراق نیز در باز سازی مناطق جنگی می‌باشد.
آقای احمدی عضو هیئت علمی و ارائه دهنده دوره معماری پایدار در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی تا کنون بیش از سی پروژه ی ملی از جمله مراکز فرهنگی دزفول، تبریز، اصفهان، کرمان و تهران، همچنین ساختمان های نمایندگی ایران در کره جنوبی و سوئد و چندین نمایشگاه بین المللی را طراحی کرده است.
وی از جمله معماران معاصر ایران به شمار می‌رود که طرح‌های خود را با گرایش آکادمیک و مبتنی بر اصول نظری تبیین شده‌ای طراحی می‌نماید و با تاکید بر زمین مداری و پیوند محیط با فضا، معماری خاصی را پدید آورده‌است. به طور کلی فرهاد احمدی در طی دو دهه ی گذشته در کنار آموزش معماری و مسئولیت‌های دیگر حدود سی طرح ارائه کرده‌است، که اغلب آنها در حد ملی بوده و مضمون فرهنگی داشته‌اند.
وی در مسابقات پراهمیتی چون کتابخانه ملی و ساختمان های مرکزی وزارت نفت شرکت داشته و در دو سالانه های جهانی معماری “روروز” نروژ و “گلف” امارات مورد تقدیر قرار گرفته است.

یوتا برندس (Uta Brandes)

دارای مدارک زبان انگلیسی و مطالعات ادبیات، علوم سیاسی و تربیت بدنی در مقطع کارشناسی از دانشگاه هانوور آلمان و مدارک کارشناسی ارشد جامعه شناسی و روان شناسی دانشگاه هانوور آلمان می باشد. خانم برندس دارای مدرک دکترا در زمینه جامعه شناسی است.
او پروفسور تحقیقات دیزاین در مدرسه ی بین المللی طراحی کلن (KISD) و دستیار تحقیق در دانشگاه هانوور آلمان با حمایت بنیاد تحقیق آلمان می باشد. وی همچنین پروفسور جنسیت و دیزاین در مدرسه ی بین المللی طراحی کلن (KISD) و همچنین به همراه میشائیل ارلهوف از مؤسسان دفتر بی دیزاین (دفتر مشاوره و تحقیق) و همینطور شبکه ی اجتماعی طراحی جنسیت بین المللی (iGDN) – ۲۰۱۳ می باشد.
برندس از سخنرانان مهمان و برگزار کننده ی کارگاه های آموزشی در دانشگاه های بین المللی است و در کارنامه ی خود داوری مسابقات ملی و بین الملی طراحی متعددی را داراست.

میشائیل ارلهوف (Michael Erlhoff)

دارای دکترای ادبیات آلمانی، تاریخ هنر و جامعه شناسی از دانشگاه هانوور آلمان است. او که رئیس و بنیان گذار مدرسه ی بین المللی طراحی کلن (KISD) (1991) بوده است، فعالیت اصلی اش در زمینه کارشناسی طراحی و تئوری هنر می باشد و آثار متعددی را تألیف کرده است. ارلهوف از سال ۱۹۹۰ به همراه یوتا برندس دفتر بی دیزاین ( مشاوره و تحقیق) را راه اندازی کرده و ریاست آن را به عهده دارد. وی از سخنرانان مهمان و برگزار کننده ی کارگاه های آموزشی در دانشگاه های بین المللی شهرهایی مثل توکیو، ناگویا، نیویورک، هنگ کنگ، تایپه، شانگهای، سیدنی و… بوده و در کارنامه ی خود داوری مسابقات ملی و بین الملی طراحی متعددی را داراست.
از دیگر سوابق او می توان به ریاست دپارتمان مطالعات فرهنگی در دانشگاه هنرهای کاربردی کلن، مدیریت شورای طراحی در آلمان، انتشار Kurt Schwitters Almanach برای بیش از ده سال و تأسیس مجله ی zweitschrift به همراه یوتا برندس اشاره کرد. آقای ارلهوف عضو انجمن بین المللی نقد هنر (AICA)، از مؤسسان بنیاد ریموند لویی و همچنین مؤسس و عضو انجمن آلمانی تئوری و تحقیقات طراحی (DGTF) در سال (۲۰۰۳) است.

به گزارش دبیرخانه ی جشنواره ی دایره ی خلاق، پس از انتخاب ۴۰ اثر برگزیده در روز یکشنبه چهارم بهمن، توسط هیئت انتخاب آثار و پس از آن انتخاب ۱۵ اثر فینالیست در روز دوشنبه پنجم بهمن توسط کمیته ی پالایش آثار، در روز افتتاحیه ی جشنواره ۲۸ بهمن، هیئت پنج نفره ی داوران، به قضاوت آثار جهت انتخاب سه اثر برنده در مرحله ی آخر می نشینند. نتیجه ی این داوری طی مراسمی در اختتامیه ی جشنواره، ۲۹ بهمن به اعلام عموم خواهد رسید. برندگان در سه بخش “خلاقانه ترین ایده”، “اجرایی ترین طرح” و “بهترین طراحی برای رفتار” هر کدام یک جایزه ۲۰ میلیون تومانی به همراه لوح تقدیر زرین دایره ی خلاق دریافت خواهند نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فعالیت های حرفه ای داوران نهایی می توانید به سایت جشنواره ی دایره خلاق مراجعه کنید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

فراخوان مسابقه طراحی جوایز جهانی زیستگاه سال 2020

فراخوان مسابقه طراحی جوایز جهانی زیستگاه ۲۰۲۰

فراخوان مسابقه طراحی جوایز جهانی زیستگاه سال ۲۰۲۰ | World Habitat Awards  نهاد زیستگاه جهانی[۱]، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *