خانه / اخبار / اسباب بازی چهره سازی – FaceMaker

اسباب بازی چهره سازی – FaceMaker


در دنیای امروز که همه چیز بویژه آموزش با بازی وصلت خورده است، بسیاری از طراحان و تولید کنندگان در صدد هستند که بتوانند با استفاده از ساختار های بسیار ساده، خلاقیت و تصور کودکان را ارتقاء بخشند.

FaceMaker طرح جدید اسباب بازی است که توسط Zoe Miller و David Goodman در شهر برایتون – Brighton- انگلستان طراحی شده است. این پروژه بر مبنای تصاویر کتاب کودکان (Faces book) طراحی شده است که می خواهد تکنیک های متنوعی از چهره پردازی را بوسیله المان های ساده و مختلف در قالب گرایشات شاخص هنری به کودکان آموزش دهد مانند گرایشات Op-art، abstraction، junk art، و … .

یکی از بخش های مهم این پروژه، شناسایی و ایجاد چهره های شاخص و قابل شناسایی برای کودکان از میان تکه های چوب بوده است. طراحان این پروژه می گویند:” ما می بایستی بی نهایت حالت مختلف را تصور و امتحان می کردیم و از میان آنها موارد درست را نیز انتخاب کرده و همچنین موارد جایگزینی را نیز برای استفاده بر می گزیدیم، که این بسیار مشکل بود”. وی ادامه می دهد:” البته ما هیچ وقت نتوانستیم تمامی حالت ها را در بیاوریم برای همین از یک سایت اینترنتی کمک گرفته که حتی اگر کسانی موارد جدید را نیز خلق و طراحی کردند برای ما ارسال کنند تا جزو موارد مناسب در راهنمای بازی قرار گیرد”.

در طراحی و ساخت این اسباب بازی بسیار سعی شده که سازگار با محیط باشد. این طرح از تکه های مکعبی rubber wood که دو طرف آن چاپ دستی خورده، ساخته شده است. جوهر این چاپ ها غیرسمی بوده و نکته جالب اینکه محدوده سنی مشخصی نیز برای این بازی تعیین نشده است. این بازی اکنون به قیمت ۷۵ دلار در مراکز فروش قابل خرید می باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی اسباب بازی

آگهی شناسایی شرکت‌های طراحی اسباب بازی، تولید کننده و مجری لوازم بازی

به گزارش وب‌سایت سازمان زیباسازی شهر تهران این سازمان در نظر دارد نسبت به خرید تعدادی مجموعه بازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *