خانه / اخبار / از کنترل مجازی به کنترل فیزیکی‌

از کنترل مجازی به کنترل فیزیکی‌

هنرمند، طراح و یا مخترع، همه ما به یک سری ابزار‌ها و نرم افزار‌های محتاج هستیم که ایده‌های خود را به واقعیت بدل کنیم از جمله مجموعه برنامه‌های Adobe گرفته تا برنامه‌های Microsoft Office . هر کدام از این برنامه‌ها مجموعه کنترل‌های ویژه به خود را دارد که در آن نرم افزار از آن استفاده می شود، اما در بخش سخت افزار، تمام کنترل‌های این برنامه‌ها مشترک بوده و فقط شامل کیبورد و موس می شود.

اگرچه دکمه‌های کیبورد می توانند برای کاربرد‌های بیشماری برنامه ریزی شوند، اما قاعدتا تجربه که کاربر در هنگام استفاده از آنها برای موارد مختلف دارد متفاوت خواهد بود. به طور مثال، برای کنترل تلویزیون از ریموت کنترل مخصوص به آن استفاده شده، و برای بازی‌های کامپیوتری از دسته‌های مخصوصی استفاده می شود. اگرچه هردو این کنترل‌ها با تلویزیون در ارتباط‌ هستند اما هر یک از آنها احساس و تجربه متفاوتی را در کاربر ایجاد می کنند.

و همین تفاوت ها است که باعث می شود محصول جدید Palette بسیار هیجان انگیز به نظر بیاید. این تیم، مجموعه‌ای از کنترل‌های متحرک و قابل تعویض را تولید کرده که می توانند همچون بلوک‌های ساختمان در کنار هم قرار بگیرند و به طرز ویژه با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند.

یکی‌ از اعضا این تیم می‌گوید، این بلوک‌ها از رادیو‌های ترانزیستوری دوران جنگ الهام گرفته شده اند. تلاش این شرکت بر این بوده است که بلوک‌ها را ساده و کاربردی طراحی کنند تا بتوانند همچون قطعات لگو در کنار هم قرار بگیرند و با توجه به نیاز کاربر برای برنامه‌های مختلف استفاده شوند.

این تیم ابتدا با ساخت پروتوتایپ‌های کوچک کاغذی کار خود را آغاز نمود تا اینکه بالاخره به طراحی یک پروتوتایپ که کار می کرد پرداخت. در طی‌ این مراحل این تیم بی وقفه به این فکر بود که چطور می‌توان این کنترل‌ها را کوچک تر کرد، مثل دو تا دکمه کوچک. بالاخره پس از ساخت پروتوتایپ‌های گوناگون، و با شرکت در یک دوره برنامه‌های HAXLBR۸R در شهر Shenzen چین، این تیم موفق به طراحی محصول نهایی شد. بعد از چند دوره موفق kickstarter, این تیم توانست منابع مالی کافی‌ برای ساخت و توزیع این محصول را فراهم نماید. این شرکت نمونه از یک تیم دو نفره کوچک است که توانسته با پایین نگاه داشتن هزینه‌ها و چند سفر به چین و با استفاده از تمام سرویس‌های که در اختیار طراحان محصول قرار می‌گیرد یک طرح را از ایده به مرحله تولید و توزیع برساند.

تولید چنین ابزارهایی در زمانی‌ که همه چیز به سمت کنترل از طریق تماس پیش می رود در ابتدا ممکن است کمی‌ عصر حجری به نظر بیاید، اما در حقیقت همین خاصیت ارتباط فیزیکی‌ کاربر با این کنترل‌ها باعث تمییز آن سایر ابزار‌های کامپیوتری می شود. تنظیم و کنترل فرمان‌های کاربر به کامپیوتر از طریق پیچ‌ها و دکمه حس ویژه‌ای را در او خلق می‌کند. به عنوان مثال، یکی‌ از طراحان این تیم یک سری کنترل‌ها را برای مادربزرگش ساخته است که هر وقت بخواهد از Skype استفاده کند دیگر نیازی به استفاده از کیبورد نداشته باشد.

به گفته این تیم، خیلی‌ از اطلاعات و احساسات را نمی‌توان از طریق صفحات تماسی منتقل کرد. این تیم برنامه دارد که بزودی کنترل‌های دیگری را نیز طراحی و تولید نماید. به نظر این تیم جالب ترین بخش کار در این است که هروقت آنها پروتوتایپ‌های خود را به کسی‌ نشان می دهند تا نظر آنها را بپرسند، با انبوهی از پیشنهاد‌های جدید مواجه می شوند که که این کنترلها چطور می تواند استفاده بشوند که آنها حتی به آن فکر هم نکرده بودند.

منبع

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *