خانه / اخبار / آینده طراحی داخلی

آینده طراحی داخلی

طراحی داخلی معماری داخلی طرح و ساخت برژمان

پیش بینی آینده طراحی داخلی سخت است. کارشناسان سراسر جهان در تلاشند تا بدانند ۵۰ سال آینده، جهان در چه وضعیتی قرار دارد و بحث‌های زیادی حول این موضوع وجود دارد که در آینده چه اتفاقی می افتد.

LuxPad پنج عامل مهم که آینده طراحی داخلی را در سال های پیش رو شکل می دهد را ارائه داده است. همانطور که پیش بینی شده است، تکنولوژی نقش بزرگی در آینده طراحی داخلی  و معماری داخلی دارد ولی کدام تکنولوژی‌ها؟ و چه زمانی ممکن است ما از آنها استفاده کنیم؟ در اینجا برای هر شخص که در این حیطه کار می کند یا قصد کار دارد و یا علاقه به این صنعت خلاقانه و هیجان انگیز دارد، برنامه آتی طراحی داخلی را عرضه کرده ایم:

۱. خانه‌های هوشمند

در سال‌های اخیر، خانه های هوشمند در همه جا وجود دارند. به سختی یک روز بدون تکنولوژی که همراه با طراحی یک گجت جدید در راستای ارتباط بیشتر میان خانه هایمان می باشد، خواهد گذشت. فقط در ماه گذشته Google Home رونمایی شد (یک مرکز کنترل هوشمند که به عنوان دستیار شخصی، زنگ هشدار و بلندگو عمل می کند). می توانید با Google Home خود صحبت کنید تا درجه سیستم گرمایشی تان  را بالا ببرد، تلویزیون تان را خاموش کند و ملاقات‌های پیش رو را یادآوری کند.

آینده طراحی داخلی - خانه‌های هوشمند

آینده طراحی داخلیدر آینده نزدیک متخصصان پیش بینی کردند که خانه های هوشمند از گجت های مستقل پیشی خواهند گرفت. به عنوان مثال شرکت ایتالیایی Tipic، با ارائه کانتر Tulerپیشگام در یکپارچه سازی آشپزخانه هوشمند می باشد. این کانتر از جنس کامپوزیت کوارتز می باشد و شامل یک سینک است که با تکان دادن دست فرد جلوی سنسور نمایان می شود و با یک تکان دیگر سینک بالا می آید تا توهم آب ریختن ایجاد شود. مساله هوشمندسازی فقط محدود به آشپزخانه نمی باشد و احتمالات بسیار است. خانه های هوشمند طی چند سال گذشته مسیر طولانی را پیموده اند و شکی نیست که در آینده، فضای داخلی خانه های خود را هوشمند و هوشمند تر خواهیم دید.

 

 

۲. پرینت سه‌بعدی

پیشرفت در پرینت سه بعدی دنیای طراحی داخلی را به گونه ای شکل می‌دهد که برخی معتقدند که ما در معرض یک انقلاب صنعتی دیگر قرار داریم. امروزه پرینت سه بعدی کارآمد و هیجان انگیز است. طراحان داخلی به سرعت می توانند طرح های خود را نشان مشتریان خود داده و به آنها اجازه دهند تا ایده‌ها را در مقیاس کوچک لمس و حس کنند. به وسیله پرینت سه بعدی زمان میان ایده تا اجرا  کاهش محسوسی دارد. این فرایند سرعت کار طراح داخلی را بالا می‌برد و هزینه را برای مشتری کاهش می دهد، یک برد برای هر دو طرف.

آینده طراحی داخلی - پرینت سه‌بعدی

پرینت سه بعدی می‌تواند برای طراحی مبلمان پیچیده که دستگاه‌های دیگر قادر به ساخت آنها نمی باشد استفاده شود. شرکت فرانسوی Ventury با ارائه محصولات خیره‌ کننده، صنعت طراحی داخلی را تکان می دهد. قطعات Ventury بسیار دقیق بوده و به واسطه شیوه انقلابی ساخت مبلمان بسیار چشمگیر می‌باشند. امروزه پرینت سه بعدی راه حلی برای استفاده گسترده تجاری است- پرینترهای فعلی بالغ بر ۵۰۰ پوند فروش دارند- با این وجود هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده اند. انقلاب پرینت سه بعدی در نقطه ای که تکنولوژی بهبود یابد و قیمت شروع به کاهش نماید، حضور خواهد داشت.

۳. جنبش خانه‌های کوچک

جنبش خانه کوچک یکی از موثرترین پدیده هایی است که قصد دارد دید ما را در مورد طراحی داخلی تغییر دهد. جنبشی که به موجب آن افراد فضاهای زندگی خود را کوچک می کنند.  جنبش خانه کوچک از امریکا آغاز گشته، بخشی از آن واکنش افراد به افزایش قیمت خانه است و همینطور سپاسگزار افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست و میل به کاهش آلودگی ناشی از کربن می باشد. طرفداران این جنبش استدلالشان بر این است که کاهش اندازه خانه به این میزان، شما را قدردان دارایی هایتان می کند و زندگی  را ساده ساخته و خرجتان را کم می سازد.

آینده طراحی داخلی - جنبش خانه‌های کوچک

آینده طراحی داخلیهمانطور که جنبش خانه کوچک رو به رشد است، از اینرو نیاز به طراحی داخلی خوب احساس می‌شود. در خانه کوچک همه چیز باید کاربردی باشد یا حتی بهتر از آن، هر چیز باید چند کاربرد داشته باشد. وقتی که فضا گران باشد شما نمی توانید از پس هزینه‌های آن برآیید. با توجه به افزایش هزینه، این احتمال می‌رود که خانه های کوچک در آینده ای نه چندان دور تبدیل به امری عادی شود.

 

 

۴.واقعیت مجازی (VR)

VR احتمالا در چند سال آینده جایگاه بخصوصی در بسیاری از صنایع، از بازی گرفته تا مراقبت های بهداشتی درمانی خواهد یافت. متخصصان در طراحی داخلی در رابطه با استفاده از VR در حرفه خود هیجان زده می باشند. تصور کنید که طراح مشتری خود را در اتاقی که طراحی کرده راه می برد یا یک ساختار معماری را با قرار گرفتن در کنار آن شرح می‌دهد. تصور کنید که صدها کاغذ دیواری، انواع مبلمان یا کفپوش را با تنها یک کلیک آزمایش می کنید. جای تعجب نیست که صنعت طراحی داخلی از VR به عنوان شروع یک آینده جدید و فناورانه استقبال می‌کند.

آینده طراحی داخلی - واقعیت مجازی

جنبه منفی فناوری VR هزینه بالای آن و نیازمندی به یک کامپیوتر قدرتمند برای پردازش می باشد. در حال حاضر آنچه که بیشتر در دسترس می باشد پسرعموی جوان VR ،واقعیت افزوده (AR) است. جایی که واقعیت مجازی توسط نرم افزار و در یک دنیای مجازی کار شبیه سازی را انجام می‌دهد، واقعیت افزوده به ترکیب دنیای مجازی و دنیای واقعی می‌پردازد. AR نسبت به VR فناوری ساده تری را می طلبد و در نتیجه توسط طراحان و استایلیست های امروزی استفاده می گردد.

۵. طراحی پایدار

همانطور که مصرف کنندگان نسبت به نشانه های زیست محیطی و اجتماعی که در جهان باقی می‌گذارند محتاط می باشند، به همان صورت علاقه آنها به طراحی پایدار افزایش می‌یابد. طراحی پایدار به یک عبارت مهم در صنایع مختلف تبدیل شده است. برای فضاهای داخلی که سابق از سبک shabby shik استفاده می شد، طراحی سازگار با محیط زیست کاملاً مد روز می باشد. به گفته طراح داخلی جورجیا گیبسون، مبلمان بازیافتی، خرید محلی و جستجوی مواد بازیافت پذیر به شدت رایج شده است. فضای داخلی با وجدان، قطعا باب طبع می باشد.

آینده طراحی داخلی - طراحی پایدار

مترجم: نگین بزرگی‌نژاد، گزارشگر طراحی صنعتی

منبع: THE FUTURE OF INTERIOR DESIGN: 5 WAYS THE INDUSTRY IS CHANGING

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی اپلیکیشن سه کنج

معرفی اپلیکیشن سه کنج

گزارش آگهی* اپلیکیشن طراحی داخلی سه کنج به تازگی به بازارهای اپلیکیشن ایران آمده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *