خانه / اخبار / آثار جدید تام دیکسن در نمایشگاه مبلمان میلان ۲۰۱۳

آثار جدید تام دیکسن در نمایشگاه مبلمان میلان ۲۰۱۳

طبق آخرین اعلام تام دیکسن (Tom Dixon)، تعدادی از جدیدترین محصولات او در نمایشگاه Milan Furniture Fair به نمایش در آمده است. مجموعه ی جدید او بیانی است از همنشینی زبری و نرمی، که بصورت وسایل مبلمان و نورپردازی ارائه گردیده است.

در نمایشگاه امسال میلان گروه تام دیکسن، فضای موزه علوم و تکنولوژی این شهر را به یک فضای کارخانه صنعتی تبدیل کرده اند تا آثار در چنین فضایی بصورت خلاقانه “un-boxing” به نمایش عمومی درآید.
نکته جالب توجه این برنامه همکاری گروه طراحی دیکسن با کمپانی adidas بوده، که در آن بسته های مسافرتی- دورو، پوشاک چند منظوره و … برای آن شرکت طراحی گردیده است.


Cell مجموعه روشنایی هایی است که الهام گرفته از اشکال هندسی هستند و رشد سلولی را تقلید می کند. هر سلول از برنج پولیش شده تشکیل شده است که با سطح اسیدکاری شده اش اشعه های نور را فیلتر کرده و سایه های فریبنده ای از سطوح اطرافش را منعکس می کند.


Copper Shade اثر محبوب طرفداران است که با درخشش متالیک خود الهام بخش بازدید کنندگان می باشد.


Copper Shade (وسطی) در کنار Glass Bead (چپ) و Lustre (راست) قرار گرفته است.


روشنایی مشهور دیکسون با نام Etch lamp امسال در سایز بزرگ تر و قطر ۶۰ سانتی در این نمایشگاه آویخته شده با نام Etch Light Web Stainless Steel. این اثر زیبا یک تجربه هندسی است که از ۶۰ پنج ضلعی نامنظم تشکیل شده است.


مجموعه ای از روشنایی هایی تام دیکسون: Etch Shade، Mirror Ball، Bronze Copper Shade و مجموعه Beat Light


چهارپایه Drum اثر زیبایی است که با شکل متقارن شبیه ساعت شنی، از قسمت کمر سفت بسته شده است. این کار سبک و قابل حمل است و در طیفی از پارچه های شرکت kvadrat موجود می باشد.

چهرچایه Offcut ، به عنوان قسمتی از مجموعه Offcut، استفاده جذابی از مازاد کارخانه هاست. این چهارپایه ها در بسته بندی مسطح تحویل داده می شوند و با میخ های چوبی مونتاژ می شوند.

مجموعه Fan پروژه جدید و تفسیری مجدد از صندلی سنتی انگلیسی Windsor است. بازتاب دوکی شکل آن نگهدارنده عمودی آن است که تاثیر بصری بر محیط دارد.

سه اثر جدید اضافه شده به مجموعه میزها

Travel Gear– مجموعه جدید تام دیکسون با همکاری با آدیداس

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش رویداد هفته طراحی دبی ۲۰۱۷

هفته ی دیزاین دبی (Dubai Design Week 2017) روز ۱۳ نوامبر آغاز به کار کرد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *