خانه / گزارش اختصاصی / گزارش اختصاصی از استارتاپ ویکند دانشگاه هنر

گزارش اختصاصی از استارتاپ ویکند دانشگاه هنر

گزارش از: روشنک حقیقی گزارشگر طراحی صنعتی

استارتاپ ویکند دانشگاه هنر در تاریخ ۱۵،۱۶،۱۷ مهرماه در پردیس کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد. این دوره با موضوع هنر و تکنولوژی به همت گروهی از دانشجویان دانشگاه هنر برگزار شد.

روز اول
از ساعت ۵ عصر روز چهارشنبه پذیرش شرکت کنندگان و تحویل کارت و پکیج شروع شد. تا قبل از شروع رسمی مراسم شرکت کنندگان در بیرون و محوطه تالار فارابی با هم به بحث و گفتگو پرداختند.

ساعت ۶ مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خواندن سرود ملی شروع شد و پس از خوش آمد گویی، مجری از معاونت فرهنگی دانشگاه هنر جناب آقای دکتر هاشمی برای سخنرانی دعوت نمود. دکتر هاشمی در سخنان خود با خوش امد گویی به حضار از دکتر رزاقی ریاست دانشکده هنرهای کاربردی بابت میزبانی این رویداد تشکر و افزود: “بدون شک نتیجه اولین استارت آپ ویکند می تواند منجر به برگزاری استارت آپ های بیشتر و بهتر و کم مشکل تر شود.”


ایمان داوودیان نماینده جهانی استارتاپ ویکند در ایران پس از معرفی خود با نشان دادن عکس هایی از شهرهای مختلف دنیا چون مادرید اسپانیا ، سیاتل آمریکا ، گوینیا برزیل ، توکیو ژاپن ، بغداد عراق و اردنت مغولستان اعلام کرد که استارتاپ ویکند هنر همزمان با این شش استارتاپ ویکند در دنیا و استارتاپ ویکند دانشگاه شهید بهشتی با موضوع شهری، استارتاپ ویکند رفسنجان و بیرجند در حال برگزاریست.


در این رویداد از حدود ۶۰ نفر شرکت کننده ۳۱ ایده عنوان شد. هر شرکت کننده ایده ی خود را در مدت ۱ دقیقه ارائه داد و پس از برگزاری مراسم رای گیری ۱۰ ایده برگزیده شد.

کسانی که ایده ی آنها جز ده ایده ی انتخاب شده بود فرصت پیدا کردند تا دوباره در زمان بیشتری ایده و افراد مورد نیاز برای تشکیل گروه خود را اعلام کنند. از نکات جالب این قسمت، این بود که ایده ها بعد از زمانی که رای گیری انجام می شد طی گفتگوهای افراد تصحیح یا کاملتر شده بود که نشان از روحیه ی تیمی بالای افراد شرکت کننده داشت.


در انتهای روز اول همه شرکت کنندگان جلوی ورودی تالار فارابی مشغول گفتگو برای پیدا کردن هم گروهی و صرف شام شدند و پس از آن حدود ساعت ۹:۳۰ با رفتن تعداد زیادی از شرکت کننده ها روز اول استارتاپ ویکند تمام شد.

روز دوم
صبح روز دوم گروه هایی که شب قبل تشکیل شده بود کار خود را با کارگاه یی در باره ی mvp و شیوه ی ارائه نهایی گروه ها در پایان دو روز توسط یکی از منتور های برنامه آقای احسان طریقت شروع کردند و گروه ها از ساعت ۱۰ صبح پس از صرف صبحانه به تحقیق اولیه، نیاز سنجی و پرکردن بوم مدل کسب و کار پرداختند. در طول روز گروه ها به کمک منتورهای برنامه کار خود را جلو بردند. اسامی منتور های این رویداد :
حمید معظمی _توسعه‌دهنده ارشد اپ
علی سادات طلب _طراح ارشد وب و موبایل
حامد میررحیمی _مدیر طراحی
محی سنیسل _بنیان‌گذار و مدیر دونیت
صالح برادران امینی _طراح خدمات
علیرضا رنجبر شورابی _مشاور گیمیفیکشن
غزل شیشوانی _مدیر محصول
امیر فتاح‌زاده _بنیان‌گذار و مدیر هنری.کام
احسان طریقت _متخصص مهندسی و بازاریابی محتوا
شروین مشایخ _مدیر محصول و UI/UX Designer
فرید شاهمرادی_مشاور ارشد کسب و کار
کیان شلیله_توسعه‌دهنده
محمدتقی کریمی _مدیر طراحی


روز سوم
گروه ها جنب و جوش بیشتری داشتند و در حال اماده سازی mvp برای ارائه نهایی بودند. از ساعت ۲ بعدازظهر تیم های به صورت داوطلب یکبار به صورت ازمایشی برای منتورهای حاضر، استارتاپ خود را ارائه دادند و ایرادات و نقاط منفی و مثبت ان، توسط منتور ها بررسی شد.


مراسم اختتامیه از ساعت ۶ به طور رسمی در سالن جانبزرگی واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه هنر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خواندن سرود ملی شروع شد.
داوران این رویداد:
نژده هوانسیان / الهام فخاری / محمد عمروآبادی / بیژن ساعدپناه / جواد یزدانی / آیت حسینی

پس از ارائه ی تیم ها، داوران به بررسی میزان آرا و امتیاز دهی گروه ها پرداختند.

پس از صرف شام همه ی تیم ها به سالن جانبزرگی بازگشتند و قسمت دوم مراسم، با پخش کلیپی از تمام اتفاقات این سه روز آغاز شد سپس از منتور ها، داوران، برگزارکننده ها و ایمان داوودیان نماینده جهانی استارتاپ ویکند تقدیر به عمل امد و بالاخره به قسمت حساس اعلام برگزیده ها رسید.

در ادامه تیم های برگزیده اعلام شدند:

گروه سوم استارتاپ طنان سایت و اپلیکیشن طراحی پارچه ارائه خدمات چاپ و تحویل طرح اختصاصی بر روی پارچه. برای علاقه مندان به طراحی پارچه ی اختصاصی از طریق تسهیل فرآیند تخصصی و پیچیده ی طراحی پارچه.


گروه دوم استارتاپ کمیکمپ از مجموعه ی وست اند است تو دیWest And East Today قابلیت ویژه ی این مجموعه ارائه محصولات کاملا سفارشی شده متناسب با شخصیت منحصر به فرد هر کاربر


گروه اول بای آرت پلتفرم آنلاین با هدف لینک کردن نیاز های بازار در زمینه آثار هنری و تبلیغاتی نظیر لوگو، ست اداری، تیزر و … با پروژه های دانشجویی هنرجوها

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

کلیدهای کارآفرینی

چهل و یکمین نشست تخصصی طراحی صنعتی دانشگاه هنر با موضوع “کلیدهای کارآفرینی” و باحضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *