خانه / گزارش اختصاصی / گزارش اختصاصی همایش تازه های ارگونومی در طراحی صنعتی

گزارش اختصاصی همایش تازه های ارگونومی در طراحی صنعتی

گزارشگر و عکاس: مرضیه کریم پور گزارشگر طراحی صنعتی

روز سه شنبه مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۵، مسابقه و گردهمایی تازه های ارگونومی در طراحی صنعتی با حضور برخی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های مختلف در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار گردید.

در ابتدای همایش، آقایان دکتر رزاقی، دکتر داورزنی و دکتر حجتی امامی سخنان خود در حیطه ی ارگونومی و طراحی را بیان کردند.


سپس جناب دکتر مظلومی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سخنرانی خود با عنوان “ارگونومی در طراحی، طراحی در ارگونومی” را ارائه دادند که نکاتی در مورد تعریف عمومی ارگونومی و تاثیر آن بر طراحی و طراحی بر اساس نیازهای جامعه را در برمیگرفت. همچنین ایشان در پایان سخنانشان به معرفی چند مورد از پروژه های خود پرداختند.


بعد از سخنرانی دکتر مظلومی، مجری همایش جناب دکتر کتابی توضیحاتی در مورد مسابقه این همایش مطرح کردند که در آن ۶ طرح دانشجویی از بین طرح های ارسال شده به همایش، به عنوان طرح منتخب برگزیده شده و به ۴ طرح برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

دانشجویان منتخب این مسابقه در خلال سخنرانی ها، در مورد طرح های انتخابی خود ارائه کوتاهی داشتند.

پس از آن آقای مهندس کیخامقدم، دانشجوی دکترای ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در مورد Virtual Ergonomic یا ارگونومی مجازی و مباحث مرتبط با آن صحبت کردند. از جمله نکات این سخنرانی، معرفی نرم افزارهای مدل سازی مرتبط با ارگونومی و نتایج مثبت شبیه سازی در ارگونومی بود.


با پایان یافتن سخنرانی مهندس کیخامقدم، شرکت کنندگان به استراحت دعوت شدند.
بعد از تماشای دو کلیپ در خصوص ارگونومی که توسط دانشجویان تهیه شده بود، سخنرانی آقای دکتر نائینی با موضوع “ساده سازی پیچیدگی ها در طراحی” آغاز گردید. طی سخنرانی ایشان نکات جالبی در خصوص چگونگی بهره گیری از ارگونومی در طراحی، اشتباهات رایج در طراحی و راهکارهای پیشگیری از آنها و لزوم تشخیص حوزه های مختلف و سبک های متفاوت طراحی را بیان فرمودند. ضمن اینکه روش جدید خود را برای نخستین بار برای حضار بازگو کردند.


در حاشیه:

  • همراهی آدمک ارگونومی با مجری، از نکات جالب مراسم بود.
  • حرکات ورزشی میان برنامه که توسط مجری انجام شد همه را به وجد آورد ضمن اینکه اساتید نیز با ایشان همراهی کردند.
  • در زمان استراحت، شرکت کنندگان عکس دسته جمعی گرفتند.
  • در قسمتی از همایش، جناب دکتر کتابی در میان جمعیت قرار گرفتند و در شرایط غیر ارگونومیک برای حضار خاطره ای را در مورد اهمیت توجه به ارگونومی تعریف کردند.
  • در حاشیه این همایش، آثار ارسال شده به دانشگاه هنر به نمایش گذاشته شد.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

کلیدهای کارآفرینی

چهل و یکمین نشست تخصصی طراحی صنعتی دانشگاه هنر با موضوع “کلیدهای کارآفرینی” و باحضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *