خانه / جعبه دانش / پروژه های دانشجویی / کنترل کننده تخت های آی سی یو/سی سی یو برنده جایزه طراحی مفهومی رد دات ۲۰۱۱

کنترل کننده تخت های آی سی یو/سی سی یو برنده جایزه طراحی مفهومی رد دات ۲۰۱۱

ارسال شده توسط: یونس دانشور

عنوان طرح:
کنترل کننده تخت های آی سی یو/سی سی یو
Symbolic ICU/CCU Bed Position Controller

طراح: یونس دانشور
برنده جایزه طراحی مفهومی رد دات ۲۰۱۱

معرفی طرح:
کنترل کننده تخت های آی سی یو/سی سی یو با ظاهری همانند شرایط بیمار بر روی تخت، برای بهبود و تسریع تنظیم تخت توسط پرستار طراحی شده است.

تخت های بیمارستان بنا به شرایط بیمار، نیاز دارد در حالت های مختلفی قرار بگیرد. علاوه بر آن حالت هایی هم برای شرایط اورژانس وجود دارد، که تخت باید در کمترین زمان ممکن به آن حالت تنظیم شود.
امروزه برای تنظیم حالت های مختلف تخت، کلیدهای متفاوتی برای هر قسمت در نظر گرفته شده است که تسلط به آنها نیاز به آموزش و تمرین دارد و در شرایط بحرانی که تخت باید به حالت خاصی تنظیم شود، تعدد کلید های مشابه می تواند برای پرستار ایجاد سردرگمی کند..


این کانسپ با یکپارچه کردن کلیدها در یک یونیت، با ظاهری همانند شرایط بیمار روی تخت، تنظیم تخت را برای پرستار بهبود داده و تسریع می کند. همچنین باعث بالا رفتن دقت پرستار و پایین آمدن درصد اشتباه آن هنگام انجام این عمل می شود

Symbolic ICU/CCU bed position controller has been designed to improve and accelerate bed adjustment process by nurses.

Hospital Beds need to be adjusted into different structures for the sake of different patients and different emergency situations which some of them need minimum wasted amount of time.

In this time, there are appropriate buttons for setting each part of the bed. The multiple buttons with the same shape and size would confuse the operator in critical situations which will take time and effort to master.

Looking like a patient on the bed, this “Controller Unit Concept” has integrated all the keys in a symbolic form that will decrease nurse errors, improve and accelerate the interaction between operator and bed-controller.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

راه‌اندازی بخش پروژه های دانشجویی طراحی صنعتی

راه‌اندازی بخش پروژه های دانشجویی طراحی صنعتی

به مناسبت روز جهانی طراحی صنعتی و در جهت معرفی استعدادهای برتر به جامعه‌ی طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *