خانه / اخبار / کلیسای مارتین لوتر در اتریش

کلیسای مارتین لوتر در اتریش

ترجمه: شبنم یزدان پناه

سازه ای فولادی به صورت گردابی و مارپیچ در نورگیر های سقف کلیسای جدید ساخته شده در اتریش ، توسط معمار Himmelb(l)au .

سازه (سقف) مارپیچی که در محل کشتی سازی (قدیم) ساخته شده، مانند تخته بالایی میز بر روی چهار ستون فولادی اش بر بالای سر نمازخانه کلیسای مارتین لوتر قرار داده شده است.

نور روز از طریق حفره های دایره ای به درون اتاقی که سقفش با گچ و سیمان پوشیده شده و همچنین از طریق یک نمای رو به خیابان که با قطعات مثلث های شیشه ای طرح ریزی شده، به درون فضا نفوذ می کند.

آن طرف درهای شیشه ای (در انتهای اتاق دعا)، سالن کلیسا قرار دارد که توسط مردم محلی استفاده می شود و این فضا محل نگهداری ظروف مقدس کلیساست و دفتر کشیش و توالت ها نیز درکنار این دو فضا واقع شده اند.

یک “برج زنگ” به ارتفاع ۲۰ متری که به سمت آسمان صعود کرده در مقابل در ورودی ساختمان واقع شده است.

توصیف بنا )
در کمتر از یک سال این کلیسای پروتستانی، با محراب، سالن کلیسا و فضاهای تکمیلی در مرکز شهری در جنوب اتریش، Hainburg در محلی که قبلا کلیسایی در آنجا وجود داشت ولی دیگر از قرن۱۷ میلادی اثری از آن موجود نبود ساخته شد.

شکل ساختمان از یک میز خیلی بزرگ الهام گرفته شده که تمام ساختار چارچوبی سقف بر روی چهار ستون فولادی واقع شده است. یکی دیگر از عناصر کلیدی، سقف اتاق دعا است.

زبان طراحی این سقف، از فرم انحنای سقف ساختمانی به سبک رومی که برای نگهداری استخوان های مردگان در همسایگی آنجا گرفته شده است، الهام گرفته است. هندسه این ساختمان قدیمی مربوط به قرن ها پیش، از طریق ابزارهای دیجیتالی امروزی به فرمی با خطوطی در زمان تبدیل شده است.

تندیس “برج زنگ” به منزله آخرین عنصر از مجموعه ساختمان حساب می شود.

همانند پروژه های دیگر Himmelb(l)au” ” معمار این بنا، عناصر سقف ساختمان کلیسا را در محل ساختمان کشتی سازی قدیمی مونتاژ کرده است. اجرای هندسه های پیچیده نیازمند فن آوری های پیچیده پردازش فلزات و ساخت است که تنها در صنعت کشتی سازی در دسترس است.

اشاره به کشتی سازی به طور همزمان یادآور لوکوربوزیه نیز هست که به خاطر ساخت اثر مهمش ، “صومعه لاتورت” تلاش فراوانی کرد و نمی توان آن را دست کم گرفت.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *