خانه / اخبار / چوب روزنامه ای

چوب روزنامه ای

وقتی‌ که ما به چوب و کاغذ فکر می‌کنیم، معمولا چوب را به عنوان منبع و کاغذ را به عنوان نتیجه نهایی در نظر می گیریم. حالا چه می شود اگر که این روند ذهنی‌ را برعکس نموده و از کاغذ برای تهیه چوب استفاده کرد؟ این ایده پروژه Mieke Meijer در آکادمی دیزاین Eindhoven بود. با توجه به میزان بسیار قابل توجهی‌ از روزنامه که روزانه استفاده می شود، Mieke فرصتی را کشف کرد که این زباله روزانه را به منبعی با ارزش برای تهیه چوب مبدل کند.

با توجه به اینکه Mieke دانشجو بوده و بودجه بسیاری برای این کار نداشت از کم هزینه‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش برای تحقق ایده خود استفاده کرد. او کاغذ‌های روزنامه را یک به یک چسب زده و بر روی هم قرار داده و وردنه کرد که تا حد امکان آنها را به هم بفشارد. این فرایند شباهت‌هایی به چوب واقعی‌ را ایجاد می کرد؛ به عنوان مثال ایجاد نافرمی‌ها و یا قابلیت سنباده زدن. ۴ سال بعد Mieke با یک کمپانی دیزاین هلندی به نام Vij5 آشنا شد که آنها به او در تولید و ساخت واقعی‌ طرحش کمک نمودند.

در ابتدا این فرایند بسیار پرزحمت و وقت گیر به نظر می آمد، بنابراین این گروه جلسات متعددی برای تبادل نظرات برگزار کردند تا به یک راه حل جایگزین دست یابند تا بالأخره توانستند نه تنها روشی‌ برای ساخت راحت تر این ماده به وجود بیاورند بلکه بازار‌های جدیدی نیز برای آن تعریف نمایند.

چوب روزنامه ای جایگزین چوب واقعی‌ نیست بلکه روشی‌ جدید برای استفاده مجدد از کاغذ است و عمر مصرف این زباله قابل بازیافت را افزایش داده و در نتیجه از صرف هزینه و انرژی برای تبدیل آن به کاغذ خام جلوگیری می‌کند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *