خانه / اخبار / موفقیت طراح ایرانی در ایتالیا

موفقیت طراح ایرانی در ایتالیا

محقق جوان ایرانی در ایتالیا با ارائه طرح احیای بادگیرهای شهر تاریخی یزد و نقش مهم آن در کاهش مصرف انرژی، معتبرترین جایزه علمی و دانشگاهی در بخش طراحی صنعتی ایتالیا را دریافت کرد.
“محمد طرفه نژاد” دانشجو مقطع دکتری فناوری معماری در دانشگاه Ferraraایتالیا، از میان بیش از ۱۴۰ پژوهشگر طراح صنعتی در این کشور به عنوان یکی از ۱۰ محقق برتر سال ۲۰۱۰ میلادی انتخاب شد.
به گفته طرفه نژاد ویژگی این نوع بادگیرهای جدید ایرانی اضافه کردن قابلیت گرماسازی و بهبود قابلیت سرماسازی آنها است. علاوه بر این، بادگیرها به نحوی طراحی شده اند که بر روی هر ساختمانی می توانند نصب و راه اندازی شوند. بسیار سبک و مقاوم هستند و از هر مصالح ساختمانی نیز می توان به عنوان نما برای آن استفاده کرد.
خانم میلنا موسی رییس هیات داوران بنیاد ریموند لووی Raymond Loewy Foundation ، که مبتکر این جایزه ارزشمند دانشگاهی است گفت: اهمیت دریافت این جایزه Lucky Strike Talented Designer award در آن است که در سوابق علمی و حرفه ای برندگان آن به عنوان یک امتیاز بسیار مثبت ثبت می شود.
این برای نخستین بار در ایتالیا است که یک دانشجوی خارجی موفق به دریافت چنین جایزه ارزشمندی می شود.
مائورو گوتزینی، از اعضای هیات داوران و مدیر عامل یک واحد صنعتی در ایتالیا تاکید کرد: بادگیرهای ایرانی در معماری سنتی ایران توجه ما را به خود جلب کرد. این یک ایده خلاقانه برای کاهش مصرف انرژی است.

سایت گزارشگر طراحی صنعتی این موفقیت را به جامعه طراحی صنعتی ایران و آقای طرفه نژاد تبریک می گوید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار

جشنواره ایده در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط ­زیست

  به گزارش وب‌سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری­­ های آب، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *