خانه / اخبار / مواد غذایی در آینده

مواد غذایی در آینده

مواد غذایی در ۱۵ الی ۲۰ سال آینده به طور تحریک آمیز و غیر متعارفی تغییر کرده و اثر عمیقی بر روش خوردن و تهیه ی منابع غذایی و شیوه زندگی ما خواهند گذاشت.
هدف این تحقیقات بررسی پیامدهای احتمالی روندهای اجتماعی مختلف در جامعه بر روی شیوه زندگی است. در مورد مواد غذایی به طور مثال این روندها مربوط به مسائلی مانند تاکید بر پیشگیری بجای درمان، رشد محبوبیت محصولات ارگانیک و طبیعی، پیامدهای اصلاح ژنتیکی، الگوهای استفاده از زمین برای رشد محصولات غذایی، کمبود جدی مواد غذایی و افزایش قیمت آنها را می توان نام برد.
شرکت فیلیپس نتیجه این تحقیقات را به فرمت سه پروژه ی جدید تعریف کرده است :
آشپزخانه تشخیصی ، چاپگر غذا و کشاورزی خانگی.
۱- آشپزخانه تشخیصی ، اجازه می دهد تا شخص بسیار دقیق تر و با توجه به ویژگیهای فردی خود به آنچه که می خورد، دقت کند. با استفاده از دستگاه نظارت بر تغذیه، متشکل از یک اسکنر و یک سنسور قابل قورت دادن، فرد می تواند، تعیین کند که چه چیزی و چه مقداری از آن را باید بخورد که با سلامت گوارشی و نیازهای تغذیه ای وی در آن لحظه هماهنگ باشد.

۲-چاپگر غذا با الهام از ‘gastronomists مولکولی’ ایجاد شده است. این سرآشپزها مواد غذایی را تجزیه کرده و سپس در به صورت کاملا متفاوت دوباره تولید می کنند. چاپگر غذا، مواد خوراکی مختلف را قبول کرده و سپس آنها را ترکیب و با شکل و یکپارچگی مورد نظر ‘چاپ’ می نماید که همانند پرینترهای stereolithographic برای تبدیل مفاهیم به محصولات سه بعدی عمل می کند.


۳- پروژه کشاورزی خانگی به بررسی پرورش حداقل بخشی از نیازهای روزانه سبزیجات در داخل خانه می پردازد. این مزرعه خانگی طوری طراحی شده که حداقل فضای کف را اشغال و به جای آن لایه های مختلف مینی اکوسیستم در بالای یکدیگر سوار می کند. این لایه ها شامل ماهی، سخت پوستان، جلبک ها و گیاهان خوراکی هستند که همه وابسته و در تعادل با یکدیگرند. تصفیه آب، بازیافت مواد مغذی و استفاده بهینه از نور خورشید همگی از مزایای این سیستم هستند.

ویدئو

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نخستین ایده‌بازار تخصصی در صنعت حمل و نقل

شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) به همراه دانشگاه صنعتی امیرکبیر (ایده بازار امیرکبیر) این رویداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *