خانه / اخبار / برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

موزه دیزاین برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019 را معرفی می‌کند.

موزه دیزاین از ۷۶ نامزد مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019 (جایزه دیزاین سال ۲۰۱۹ بیزلی) رونمایی کرده است. منتخبین شامل یک کالکشن لباس الهام گرفته از الگوهای رفتاری از ویکتور و رولف، یک سیستم آدرس دهی تولید داده برای کاهش بی‌خانمانی، اولین دستگاه پمپ سینه بدون کمک دست، همکاری آدیداس با جی وُن جوی و ارائه لباسی که توسط بیانسه پوشیده شده، اپلیکیشن اشتراک گذاری غذای اولیو و ساختمان توسعه پذیر شِد در نیویورک می‌باشند.

دسته بندی مد شامل صندل‌های گیاهی رامبات، پوشاک خیابانی ریباک که توسط پیرماس دیزاین شده و کالکشن آدیداس که الهام گرفته از پوشاک کره‌ای می‌باشد و توسط بیانسه پوشیده شده است، می‌باشد. کالکشن لباس‌های الهام گرفته از الگوهای رفتاری و فرهنگی که توسط ویکتور و رولف طراحی شده در کنار کالکشن AW19 کرومات که نشان دهنده رویکرد جدید برای جهان شمولی در این بخش می‌باشد هم نامزد این دسته می‌باشد.

برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

نامزدان بخش گرافیک شامل مُلد که توسط لین یی یوان دیزاین شده و آینده غذا را از طریق یک پلتفرم و مجله آنلاین بررسی کرده و نشان دهنده این است که دیزاینرها چگونه با کمک شرکت‌های دیزاین غذا و تکنولوژی، بحران‌های غذایی را حل می‌کنند، می‌باشد. سایر نامزدهای این بخش شامل کتاب کیک استارتر به نام نوتاموس بوده که بانوان گرافیست در اروپا را معرفی می‌کند، یک هویت برند به روزرسانی شده برای تیم فوتبال وُلوز و نمونه کارهای مونا چلبی، خبرنگار و تصویرگر اهل نیویورک می‌باشد. نمایشگاه امسال همچنین میزبان هشت مجموعه حروف جدید برای هر دسته از نامزدها بوده که طی ۱۲ ماه گذشته توسط گروه زاک، دیزاینرهای نمایشگاه ارائه شده است.

برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

نامزدان بخش محصول شامل کَچ که یک دستگاه ارزان قیمت و جیبی برای تشخیص زودهنگام بیماری ایدز می‌باشد و به کاربران اجازه می‌دهد خودشان تست HIV را انجام دهند. نامزد دیگر در بخش محصول نوآورانه، کاور سیلیکونی مای اسلیو است که روی دسته عصا نصب می‌شود تا چنگش، راحتی و ایستایی را بهبود بخشد. سایر محصولات شامل صندلی اصلاح شده جاسپر موریسون می‌باشد که از مواد زائد و پسماندهای صنعتی ساخته شده است و طراح بریتانیایی بتان لاورا وود که مجموعه فرش دستبافت سوپرفِیک را با الهام از ساختار متنوع سنگ ایجاد کرد. طرح‌های مخصوص بانوان در نامزدهای محصول امسال بسیار برجسته شده‌اند و پروژه‌هایی از جمله الِیو پامپ اولین پمپ سینه بی صدا و بدون کمک دست در جهان که درون سینه بند مادر شیرده قرار می‌گیرند و یک تست بارداری تجزیه پذیر و قابل شستشو که دیزاین آن توسط تیم دیزاین لیا که همه اعضای آن خانم می‌باشند را شامل می‌شوند.

برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

بخش حمل و نقل روی طرح‌هایی تاکید کرده که خدمات محلی را بهبود بخشیده اند و شامل اتوبوس خودران گاچا می‌باشد که توسط موجی با همکاری شرکت فنلاندی سنسیبل۴ دیزاین شده و دسترسی آسان و مستقل به وسایل نقلیه عمومی ‌را در همه شرایط آب و هوایی ارائه می‌کند. در کنار این طرح، طرح جامپ که توسط اوبر ارائه شده می‌باشد؛ یک ناوگان سازگار با محیط زیست شامل دوچرخه و اسکوتر برقی هوشمند که از طریق تلفن همراه و کانگرو- یک ربات دستیار حمل و نقل که می‌تواند هم خرید با حجم زیاد را حمل کند و هم به یک موتور سیکلت سه چرخ تبدیل شود- هدایت میشود.

برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

امسال دیزاین دسترسی پذیر روی دسته بندی دیجیتال تمرکز کرده است؛ دستیار مجازی پوشیدنی به نام آلتراِگو که توسط آزمایشگاه رسانه MIT اجرا شده و می‌تواند پالس‌های الکتریکی را از سطح پوست تشخیص داده و آنها را به دستگاه داخلی منتقل سازد- به کسانی که قادر به صحبت کردن با صدای بلند نیستند کمک می‌کند بدون اینکه دهانشان را باز کنند با دیگران ارتباط برقرار کنند، در این دسته بندی قرار می‌گیرد. نامزدهای مکمل شامل Q، اولین صدای بدون جنسیت جهان می‌باشد که توسط صداهای واقعی ساخته شده است. زبان شناسان، فن آوران و طراحان صدا که Q را تولید کرده اند قصد دارند تعصبات جنسیتی را در صنعت هوش مصنوعی به چالش بکشانند. یک پروژه دیجیتال نوآورانه دیگر اپلیکیشن  اشتراک گذاری غذای همسایه به همسایه اولیو است که توسط تِسا کلارک و ساشا سِلِستیال وان طراحی شده و هم اکنون توسط ۱.۵ میلیون کاربر و در ۴۹ کشور جهان برای به اشتراک گذاشتن غذاهای اضافی که در صورت عدم استفاده مفید دور ریخته می‌شوند، مورد استفاده قرار گرفته است.

برگزیدگان مسابقه طراحی Beazley Design of the year 2019

دسته بندی معماری شامل بسیاری از پروژه‌های تأثیرگذار همانند پروکسی آدرس ارائه شده توسط طراح نوظهور بریتانیایی، کریس هیلوری است، که به افرادی که با بی خانمانی روبرو هستند اجازه می‌دهد با ایجاد یک پروکسی آدرس برای هر کاربر به خدمات پشتیبانی دسترسی پیدا کنند. هم چنین گالری MK در میلتون کینز در این بخش نمایش داده شده است که الهام گرفته از منطقه محلی می‌باشد. شِد، محل برگزاری مراسم هنری در نیویورک، که یک ساختمان انعطاف پذیر و قابل گسترش بوده، و سقف جدید برای بازار قدیمی‌حماس در سوریه که توسط  غسان جَنسیز برای برنامه توسعه سازمان ملل، پس از تخریب سقف اصلی در اثر درگیری در شرایط چالش برانگیز ساخته شده است.

از هر گروه یک برنده و همچنین یک برنده کلی در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ اعلام می‌شود.

منبع: Design Museum Announces 2019 Beazley Designs of the Year Nominees

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

فراخوان مسابقه طراحی جوایز جهانی زیستگاه سال 2020

فراخوان مسابقه طراحی جوایز جهانی زیستگاه ۲۰۲۰

فراخوان مسابقه طراحی جوایز جهانی زیستگاه سال ۲۰۲۰ | World Habitat Awards  نهاد زیستگاه جهانی[۱]، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *