خانه / اخبار / لوئیجی کولانی به ایران می آید

لوئیجی کولانی به ایران می آید

حضور لوئیجی کولانی یکی از برجسته ترین طراحان قرن بیستم در ایران قطعی شد. لوئیجی کولانی، که به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین طراحان صنعتی قرن بیستم در زمینه های مختلفی از جمله ملبمان، اتومبیل، مجسمه سازی، نقاشی و… آثار برجسته ای دارد، مهمان ویژه هفتمین کنفرانس بین المللی صنعت مبلمان (دکو ۲۰۱۴) خواهد بود.
همچنین کارگاه آموزشی لوئیجی کولانی، با عنوان”طراحی به سبک کولانی در تاریخ بیست و سوم مهرماه در سالن اجتماعات بازار مبل ایران، شماره ۳ برگزار می شود. که علاقه مندان می توانند از طریق این سایت برای شرکت در این برنامه ثبت نام نمایند.

لوئیجی کولانی طراح صنعتی کُرد تبار، دوم آگوست ۱۹۲۸، در شهربرلین به دنیا آمد. زندگی حرفه ای طولانی وی از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد. زمانی که وی ماشینهای را برای شرکت های مانند فیات، آلفا رومئو، لانسا، فولکس واگن و بی ام وی طراحی نموده است. در دهه ۱۹۶۰، او شروع به طراحی مبلمان نمود، و از دهه ۱۹۷۰، فعالیت خود در زمینه های متعددی، از جمله آیتم های خانگی مانند قلم، خود کار و مجموعه های تلویزیونی، لباس ها و کامیون ها و تمام آشپزخانه گسترش داد. پیانوی بزرگ و قابل توجه درست شده توسط کولانی توسط شرکت پیانو شیمل تولید انبوه و فروخته شد.
طرح های غیر معمول وی، نه تنها در محافل طراحان، بلکه برای عموم مردم وی را مشهور ساخته اند. او برای طراحی جوایز متعددی دریافت نموده است، اگر چه روش های غیر متعارف وی تا حد زیادی برای او لقب یک خارجی از جریان اصلی طراحی صنعتی ببار آورده است.
فلسفه کولانی این است که نوع بشر باید خودش را با طبیعت وفق دهد. او اعتقاد دارد که مردم مجبور هستند خود را با ماشین وفق دهند، چرا که تکنولوژی هنوز به دلیل افکار و ایده هایی که با قوانین طبیعت هماهنگی ندارند، نارس و رشد نکرده است. وی از بازگشت به طبیعت حمایت کرده و آرزوی انقلابی بزرگ در طراحی را دارد.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

الهام از طبیعت: طراحی و ساخت روبات کرمی شکل

ترجمه شده توسط: فرزانه نعمتی مححقان MIT ،دانشگاه هاروارد و دانشگاه ملی سئول روبات هوشمند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *