خانه / اخبار / طراح Adobe کنترل صوتی را وارد اپ‌ها کرد

طراح Adobe کنترل صوتی را وارد اپ‌ها کرد

استفاده از اپلیکیشن‌ها تا حد زیادی آسان‌تر شده است، زیرا راحت‌تر ساخته می‌شوند. نرم‌افزارهای بهتر، طراحان را قادر می‌سازد بدون کمک گرفتن از برنامه‌نویس‌ها، تست اینترفیس کاربر انجام دهند. ولی تا به اینجا این ابزارهای پروتوتایپینگ، صرفا روی اینترفیس‌های بصری تمرکز داشته‌اند.  چه اتفاقی می‌افتد اگر به کاربران اجازه دهید تا با اپ شما صحبت کنند؟ به گفته خویی وین، “اینکه طراحان از همان ابتدا توسط صدا خلاقیت ممکنه را داشته باشند، موضوع مهمی است.” خویی وین کسی است که پیشگام در ارائه فیچری جدید در ادوبی ایکس دی بوده است به طوری که کنترل‌های صوتی را به پروتوتایپ اپ اضافه نموده است.

طراح اِدوبی کنترل صوتی را وارد اپ‌ها کرد - طراحی پروتوتایپ

این پروژه از سه سال پیش آغاز شده است، زمانی که وین با ارائه استارتاپی بر پایه تکنولوژی صوتی به نام Say spring، نرم افزار ادوبی را بهبود بخشید و در نهایت این تکنولوژی در ایکس دی ادغام شد. امروزه طراحان به سادگی از این برنامه استفاده می‌کنند و نیاز به قرار دادن فلش میان دو تا از صفحات اپ پیشنهادی خود و نوشتن فرمان صوتی دارند (صوتی همانند “فیلم ها را به من نشان بده”). این کار کاربران را از یک صفحه به صفحه بعدی انتقال می‌دهد. این فیچر که اواخر سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد یک کیت خاص است که به طراحان اجازه می دهد دستورات صوتی الکسا (سرویس تشخیص صوتی آمازون) را در اپ خود بگنجانند و تا کنون ۱۵۰۰۰ بار دانلود شده است.

 

منبع: How Adobe designer Khoi Vinh is bringing voice controls to app development

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

دومین کنفرانس تجربه کاربری Userx2019

دومین کنفرانس تجربه کاربری Userx2019

دومین کنفرانس تجربه کاربری Userx2019 کنفرانس تجربه کاربری UserX هر ساله با هدف انتقال تجربیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *