خانه / اخبار / نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار

نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار

اسپیس ۱۰، آزمایشگاه جهانی دیزاین، پژوهش آیکیا و شرکت دانمارکی به نام اِفکت آرشیتکتز پروژه دهکده شهری‌ای را طراحی کرده‌اند. رویایی برای خانه های قابل زیستن، ارزان و دوستدار محیط زیست که از سیستم مدولار بسته‌بندی شده و پیش ساخته استفاده می‌کند.

نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار
این پروژه چشم‌اندازی برای طراحی شهر بر پایه زندگی اشتراکی برای همه سنین، زمینه‌ها و شرایط زندگی مختلف می‌باشد. هدف، زندگی روزمره بهتر از طریق منافع زندگی در جامعه‌ای متحد با امکانات و خدمات مشترک همانند مراقبت روزانه، کشاورزی شهری، غذاخوری عمومی، تناسب اندام و حمل و نقل اشتراکی می‌باشد.

نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار
به گفته جَمی ویلیامز، رئیس بخش معماری اسپِیس ۱۰، “واضح هست تا زمانی که به فکر بازبینی در ساخت محیط اطرافمان نباشیم، شهرهایمان به شدت ناپایدار، غیرقابل دسترس و از منظر اجتماعی نابرابرخواهند بود.  زندگی اشتراکی برای ما می‌تواند راه حلی بالقوه برای چالش‌هایی از این دست باشد. پروژه دهکده شهری به نحوه ایجاد واقعیت‌های جدید می‌پردازد که حس رفاه را ارتقا داده و محل زندگی ما را به محیطی سالم‌تر و شادتر تبدیل می‌کند و در عین حال فضایی مقرون به صرفه و کارآمد برای افرادی که در آن ساکن می‌باشند ایجاد می‌کند.

نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار
معماری این پروژه بر پایه یک سیستم مدولار استاندارد می‌باشد که از سازه چوبی متقاطع (CLT) تشکیل شده است. این ماده دارای مزایای زیست محیطی بسیار است و بهتر از فولاد و بتن عمل می‌کند.

این سیستم می‌تواند کاربری گسترده، از خانه‌های بزرگ و کوچک شهری گرفته تا برج‌ها را داشته باشد.  این ساختمان‌ها در طی استفاده می‌توانند با شرایط ساکنین سازگار شوند. خانه‌ها می‌توانند از قبل ساخته، بسته‌بندی و از هم جدا شوند. قطعات می‌توانند در صورت نیاز به راحتی جایگزین شده و در پایان استفاده، بازیافت و استفاده مجدد شوند.

پروژه دهکده شهری جزئی از هدف بزرگتر آیکیا برای خلق زندگی روزانه بهتر می‌باشد.

نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار

نوآوری در طراحی شهر با خانه‌های مدولار

اگر به سایر موضوعات مرتبط با طراحی شهر علاقمند هستید این‌جا کلیک نمایید.

منبع: A FLAT-PACKED URBAN VILLAGE

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراح اِدوبی کنترل صوتی را وارد اپ‌ها کرد - طراحی پروتوتایپ

طراح Adobe کنترل صوتی را وارد اپ‌ها کرد

استفاده از اپلیکیشن‌ها تا حد زیادی آسان‌تر شده است، زیرا راحت‌تر ساخته می‌شوند. نرم‌افزارهای بهتر، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *