خانه / اخبار / طراحی تجربه‌ خرید در فروشگاه‌های نایک

طراحی تجربه‌ خرید در فروشگاه‌های نایک

چگونه سرپرست فروشگاه‌های نایک با طراحی تجربه‌ خرید  و ارائه خانه‌های نوآوری (House of innovation stores) در تجربه خرید تجدید نظر نمود؛
زمانی که هِیدی اونیل که مسئول ابتکاراتِ شعبات فروش شرکت نایک در سراسر جهان می‌باشد، قصد داشت موج جدیدی از فروشگاه‌های این شرکت را طراحی کند، برای تیمش این چالش را به وجود آورد: آیا آنها می‌توانند همانند عملکرد غول‌های لباس ورزشی در توسعه کتانی و لباس، در ایجاد تجربه جدید خرید، ‘مشتری محور، جذاب و خلاق’ عمل کنند؟

طراحی تجربه‌ خرید در فروشگاه‌های نایک

نتیجه آن فروشگاه‌های خانه نوآوری نایک بوده است که سال پیش در نیویورک و شانگهای افتتاح شد، این فروشگاه‌ها به هر قرارداد فروش با عینک صمیمیت نگاه می‌کنند. مراکز خرید بزرگ و چند طبقه ملاقات‌هایی با کارشناسانی که به عنوان مربی شخصی و فروشنده شخصی فعالیت می.‌کنند، ترتیب می‌دهند. همچنین شما می‌توانید کفش‌های خریداری شده‌تان را به فروشگاه بدهید تا برایتان رنگ آمیزی کرده و یا بر روی آنها برچسب بزند، و یا به گفته نایک، بزرگترین کلکسیون کفش‌های ورزشی را ببینید. فروشگاه ها به اپلیکیشن نایک مجهز می‌باشند تا به خریداران امکان رزرو کفشی که می‌خواهند پرو کنند را بدهند و یا حتی آن را از طریق موبایل اسکن و خریداری نمایند.

طراحی تجربه‌ خرید در فروشگاه‌های نایک
طبق گفته اونیل ۷۰ درصد خریدهای نایک طی تعامل با نقاط تماس فیزیکی می‌باشند. او دریافت افرادی که از خانه نواوری دیدن می‌نمایند، در مقایسه با سایر مشتری‌ها در ماه‌های بعد ۳۰ درصد بیشتر هزینه می‌کنند.

 

منبع: How Nike’s retail head reimagined the shopping experience in the company’s House of Innovation stores

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

آموزش مدیریت تجربه مشتری

آموزش مدیریت تجربه مشتری

ارائه تجربه در قالب محصول از خرید وسایل خانه‌تان گرفته تا دیدن دکترتان، تجربه دخیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *