خانه / اخبار / طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

آمازون با هدف وارد کردن بیشتر الکسا به زندگی روزانه انسان‌ها در طراحی ابزارهای پوشیدنی خود عینک‌، ایرباد و حتی انگشترها را هم به فناوری کنترل صوتی الکسا مجهز میکند.

شرکت آمازون در راستای «وارد کردن بیشتر الکسا به زندگی روزانه انسان‌ها»، عینک‌ها، ایربادها[۱] و حتی انگشترها را نیز به این فناوری کنترل صوتی مجهز کرده است. چند مورد از محصولاتی که اخیرا عرضه شدند، قابلیت کنترل شدن از طریق اسپیکر هوشمند آمازون، یعنی اکو[۲]، را دارند. این محصولات شامل ابزارهای پوشیدنی و اسپیکرهای اکو با اندازه‌های مختلف هستند که با اتکا به دستیار صوتی هوشمند آمازون، یعنی الکسا، کار می‌کنند. به گفته‌ی آمازون، این دامنه‌ی وسیع باعث می‌شود «خانه‌‌ی هوشمندتر و ایمن‌تری داشته باشید، ارتباط مداوم با خانواده و دوستان‌تان را حفظ کنید و هر کجا که هستید،‌ به سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید. آمازون محصولات جدیدی از دستگاه‌های اکو را معرفی کرده‌ است که به شما اجازه می‌دهند، چه در خانه و چه هنگام حرکت (بیرون از خانه) الکسا را بیشتر وارد زندگی‌ روزمره‌تان کنید.»

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

انگشتر الکو لوپ از طریق یک دکمه و دو میکروفون به دستیار صوتی الکسا وصل می‌شود.

 یکی از این محصولات، انگشتر تیتانیومی سیاه‌رنگی به نام انگشتر الکو لوپ[۳] است که از طریق یک دکمه و دو میکروفون با الکسا ارتباط برقرار می‌کند. این انگشتر ضد آب با لرزش شما را از دریافت اعلان یا تماس تلفنی مطلع خواهد کرد. کسانی که این انگشتر را به دست می‌کنند، می‌توانند چندین درخواست از الکسا داشته باشند. مثلا در مورد شام (کجا شام بخوریم یا چی بخوریم) از او نظرخواهی کنند، تماس‌های تلفنی که قرار است بعدا انجام دهند را به او بگویند (تا در زمان تعیین شده آن‌ها را یادآوری کند) یا از او بپرسند که در خانه قفل است یا خیر؟

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

عینک‌های آمازون نیز به‌صورت صوتی کنترل می‌شوند

یکی دیگر از محصولات جدید آمازون، عینکی به نام اکو فریمز[۴] است. این عینک با شیشه‌های طبی سازگار بوده و دو اسپیکر دارد و برای برقراری تماس تلفنی و ایجاد یادآورها (آلارم یا هشدار) از سرویس‌ ابری استفاده می‌کند

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

ایربادهای بی‌سیمی دیده می‌شوند که با الکسا کار می‌کنند.

ایربادهای بی‌سیم سازگار با الکسا دارای فناوری کاهش نویز شرکت Bose هستند تا «الکسا بتواند به خوبی صدای‌ شما را بشنود». به گفته‌ی آمازون، می‌توانید از این هدفون‌های کوچک درخواست کنید تا آهنگ یا کتاب صوتی مورد علاقه‌تان را پخش کند، تاکسی اینترنتی بگیرد یا رستورانی در نزدیکی شما پیدا کند.

 

در این رونمایی، نسخه‌های بروزرسانی شده‌ای از اسپیکرهای اکو دیده می‌شدند. نسخه‌های استاندارد و کوچک‌تر دات با رنگ‌های جدید از جمله‌ی این موارد بودند. اکو شوی [۵]۸  تبلتی با دروبین جلو است که بلندگو در پشت آن قرار گرفته است.

اسپیکر دیگری به نام اکو استودیو[۶] نیز عرضه شده بود که در قسمت پایین آن فضایی خالی (شکاف) وجود داشت. به گفته‌ی آمازون، این اسپیکر «بهترین مدل اکو از نظر صدا بوده و نخستین اسپیکر هوشمندی است که به دلیل استفاده از فناوری دالبی اتموس[۷] صدایی گیرا و سه‌بعدی دارد.»

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

سیستم دوربین آمازون به نام رینگ[۸]، اعلان‌ها را برای صاحب خانه ارسال کرده و به او گزارش می‌دهد. لامپ کوچک و چندرنگ اکو گلو[۹] و اسپیکر هوشمند اکو فلکس[۱۰] نیز از جمله محصولات اکو هستند که عرضه شده‌اند.

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

فر «هوشمند» آمازون نیز از دیگر محصولات ارائه شده بود

 این فر که توسط صدا کنترل می‌شود، پس از سینک شدن با اکو، دستور از پیش گرم کردن، شروع یا توقف پخت غذا را انجام خواهد داد. این فر هوشمند شبیه به مایکرویو است، اما کارهای فر عادی و سرخ کن بدون روغن را نیز انجام می‌دهد.

آمازون این فر را ساخته‌ است تا با استفاده از آن برچسب‌ روی مواد غذایی شرکت هول فودز[۱۱] را اسکن کند. این فر می‌تواند بارکد روی غذاهای بسته‌بندی شده، از جمله غذاهای شرکت هول‌ فودز (متعلق به خود آمازون) را اسکن کند و آن‌ها را به شکلی «مناسب» و بر اساس دستورالعمل‌های رو برچسب بپزد.

از دیگر محصولات ارائه شده می‌توان به سیستم دوربین امنیتی خانه به نام رینگ اشاره کرد. هنگامی که دستگاه اکو صدایی مانند راه رفتن، سرفه کردن، شکسته شدن شیشه یا هشدار دود را بشنود، سیستم هشدار امنیتی الکسا گارد[۱۲] فعال شده و آن را از طریق تلفن همراه به صاحب خانه اعلام می‌کند.

طراحی ابزارهای پوشیدنی متفاوت توسط آمازون

اسپیکر اکو فلکس بود که به پریز برق وصل می‌شد.

 آمازون در کنار گوگل، فیس‌بوک و اپل یکی از برترین شرکت‌های فناوری دنیا است که کارآفرین معروف، جف بزوس، ریاست آن را بر عهده دارد. عمده فعالیت‌های  این شرکت به تجارت الکترونیک و استریم دیجیتال مربوط می‌شود. علاوه بر این، آمازون مالکیت رستوران‌های زنجیره‌ای خواروبار هول فودز را نیز در اختیار دارد.

تصاویر سایر محصولات:

 منبع: Amazon adds wearables to voice-controlled Alexa collection

 

[۱] earbuds

[۲] Echo

[۳] Echo Loop

[۴] Echo Frames

[۵] Echo Show 8

[۶] Echo Studio

[۷] Dolby Atmos

[۸] Ring

[۹] Echo Glow

[۱۰] Echo Flex

[۱۱] Whole Foods

[۱۲] Alexa Guard

[۱۳] Willmott’s Ghost

حقوق عکس‌ها متعلق به شرکت آمازون است.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نقش IoT در طراحی خدمات شهری

اثرات بکارگیری سیستم های IoT در طراحی خدمات مطالعه موردی: نقش آن در طراحی خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *